حملات ارتش اسراییل به رفح/ ساکنان غزه دیگر جایی برای پناه بردن ندارند + عکس

ارتش اسراییل همچنان به حملات خود در شرق شهر رفح، دومین شهر بزرگ باریکه غزه ادامه می‌دهد. از زمان صدرو دستور تخلیه در روز پنجشنبه تاکنون، ۳۰۰ هزار فلسطینی مجبور به ترک این شهر در جنوب غزه شده‌اند. آوارگان در این نوار متراکم به کجا پناه می‌برند؟ آیا جای برای رفتن دارند؟

به گزارش جهان مانا به نقل از یورونیوز، بسیاری از ساکنان شرق رفح چون جایی برای پناه بردن ندارند، به رغم صدور هشدارها تا لحظه بمباران خانه‌هایشان را ترک نگفتند چرا که جای چندان امنی دیگر در این باریکه نیست.

جایی و امکانی برای رفتن نیز نیست. در آنطرف مرزهای این باریکه‌ محصوری که ۴۱ کیلومتر طول و بین ۶ تا ۱۲ کیلومتر عرض دارد،‌ یا کشور اسرائیل و یا دریای مدیترانه است و یا مرز بشدت حصاربندی شده مصر.

ارتش اسراییل در چند روز گذشته با حملات هوایی، توپخانه و آتش تانک به بیش از ۱۰۰ هدف حمله، گذرگاه کلیدی شهر (کرم شالوم) را تصرف و شهر را در امتداد یک جاده اصلی عملا به دو نیم تقسیم کرده است.

اگرچه ساکنان شرق رفح مشغول ترک این منطقه‌اند، با این حال قیمت چادر، بنزین و سواری در این ناحیه افزایش یافته است. ساحل «مواصی» در مجاور این منطقه هم که کاملا بایر و خالی از هرگونه زیرساخت‌های اولیه است، مملو از چادر‌های ساکنان پیشین شرق رفح شده است.

خروج مردم غزه از رفح

هیچ جا از گلوله‌باران و بمباران در امان نیست

کریم جودا، وکیل ۲۸ ساله ساکن شرق رفح که از آخرین افرادی بود که همراه با خانواده‌اش این منطقه را ترک کرد، می‌گوید که چون نتوانست جایی در «مواصی» پیدا کند، ۸۰۰ دلار به یک راننده پرداخت کرد تا او و خانواده‌اش را به خانه دیگرشان در نصیرات ببرد.

آقای جودا به وال‌استریت ژورنال گفت: «مطمئن نیستم که تصمیم درستی گرفته‌ایم یا نه. اما هیچکس نمی‌داند تصمیم درست چیست. بمباران‌ها همه‌جا ادامه دارد.»

ارتش اسرائیل روز شنبه ضمن صدور دستور تخلیه بخش دیگری در شرق رفح، عملیات خود را در این شهر مرزی گسترش داد.

ارتش اسرائیل همچنین ضمن گسترش عملیات در شمال غزه و با صدور دستور تخلیه بخشی از «جبلیا» ، مدعی شده که در واکنش به حضور مجدد حماس در شمال غزه، در حال گسترش و تشدید عملیات در این منطقه است!

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار