انتخابات رییس و هیات رییسه مجلس دوازدهم برگزار شد

قالیباف با ریزش رای کرسی ریاست را گرفت/ آرای باطله بیشتر از رای متکی

در اولین جلسه مجلس دوازدهم، انتخاب رییس و هیات رییسه ‌مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و قالیباف اگرچه با 198 رای توانست کرسی ریاست قوه مقننه را حفظ کند اما آرای او نسبت به دور قبل ریزش داشت. قالیباف سال اول مجلس یازدهم 230 رأی کسب کرده بود اما این بار با ریزش 32 رای مواجه شد.

به گزارش جهان مانا، رقبای قالیباف برای نشستن روی صندلی ریاست بهارستان ذوالنوری و منوچهر متکی بودند که ذوالنوری 60 رای و متکی نیز 5 رای کسب کرد. تعداد آرای باطله نیز 24 رای بود که از تعداد رای وزیر خارجه دولت احمدی نژاد بیشتر بود. متکی به عنوان کاندیدای طیف پایداری نامزد ریاست مجلس شده بود.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس دوازدهم که به ریاست علاالدین بروجردی رییس سنی مجلس برگزار شد، نیکزاد و حاجی بابایی نواب رئیس مجلس شدند و رسایی هم رای نیاورد.

حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۷۵ رأی و علی نیکزاد با ۱۶۹ رأی به عنوان نایب رییس اول و دوم مجلس دوازدهم در سال اول انتخاب شدند.

همچنین غلامرضا نوری قزلجه با ۱۳۰ رأی، علیرضا سلیمی با ۸۲ رأی، سید جلیل میرمحمدی با ۶۱ رأی به عنوان ناظران سال اول هیات رئیسه مجلس دوازدهم رأی پارلمان نشینان را گرفتند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار