گواردیولا: دوست دارم در صورت بهتربودن حریف شکست بخورم نه به این دلیل که خودمان نبودیم

گواردیولا گفت که تمامی بازیکنان تیمش به جز ادرسون مورائس، برای بازی روز شنبه آماده هستند.

به گزارش جهان مانا، سرمربی منچسترسیتی در نشست خبری پیش از بازی فینال جام حذفی انگلیس مقابل منچستریونایتد گفت: بازی ۹۵-۹۶ دقیقه است. شروع خوب و گلزنی در دقایق ابتدایی همیشه مهم است. در این نوع بازی‌ها، مقابل هواداران و تیم‌هایی مثل یونایتد، در لیگ برتر عملکرد بهتری داشته‌ایم و باثبات‌تر بوده‌ایم. به خصوص در مورد بازی با یونایتد در این فصل، ما صحبت کردیم، بازیکنان آن را حس می‌کنند و می‌دانند که این بازی کاملاً متفاوت از بازی‌های لیگ برتر خواهد بود.

انتظار گواردیولا از فینال جام حذفی

گاهی اوقات وقتی احساس فشار می‌کنید، عملکرد بهتری ارائه می‌دهید؛ گاهی اوقات هم مانند هفته‌ گذشته که قهرمان لیگ برتر شدیم، این احساس می‌تواند به شما انگیزه مضاعف بدهد یا کاملاً برعکس عمل کند. استراحت بیش از حد، زیاده‌روی است؛ فردا باید آماده بود. 

شرایط منچسترسیتی پیش از فینال جام حذفی

ما در جام حذفی بازی می‌‌کنیم و می‌توانیم برای دومین سال متوالی در قهرمانی دبل کنیم. این فرصت را در اختیار داریم. جام حذفی به خودی خود جام حذفی است؛ ومبلی، حضور همه‌ هواداران ما در لندن... این آخرین بازی فصل و آخرین تلاش است. همگی ما به آنجا سفر می‌کنیم. بعد از چند روز استراحت، از کیفیت بالای تمرین‌‌ها تحت‌تأثیر قرار گرفتم. [بازیکنان] بسیار متمرکز هستند و همه خواهان حضور در زمین‌اند. مطمئناً بهترین عملکرد خود را ارائه خواهیم داد. 

انتظار گواردیولا از منچستریونایتد در فینال

این فوتبال است، تکرار فینال‌های دربی در تاریخ ما و دو سال، دو بار پیاپی هرگز سابقه نداشته است. ما برای یونایتد، به خاطر تاریخچه‌ آن‌ها، همیشه احترام قائل هستیم. طی یک دهه گذشته عملکرد ما بهتر بوده است، اما از نظر سابقه، بدیهی است که باید احترام زیادی برای آن‌ها قائل باشیم. نمی‌دانم آن‌ها چه احساسی دارند. من جای آن‌ها نیستم. 

 نظر گواردیولا درباره عملکرد اریک تن هاخ

در باشگاه‌های بزرگی مثل یونایتد و سیتی، وقتی برنده نمی‌شوید، همیشه در معرض فشار هستید. این بر کسی پوشیده نیست. احترام زیادی برای کار او در گذشته و حالا در یونایتد قائل هستم. آن‌ها در طول فصل بازیکنان کامل در اختیار نداشتند، کل تیم برای تمام مدت آماده نبوده است. مصدومیت‌های زیادی داشتند و سرمربی به شدت تحت فشار بوده است.

انگیزه گواردیولا برای کسب جامی دیگر

اگر تاریخ فرصتی را به ما بدهد که کاری را انجام دهیم که قبلاً انجام نشده، آن را امتحان می‌کنیم. شاید این انگیزه‌ مضاعفی برای بازیکنان باشد. من در مورد این موضوع به طور خاص با بازیکنان صحبت نکرده‌ام. بازی برای برد و کسب جام به اندازه‌ی کافی انگیزه ایجاد می‌کند. هیچ تیمی نتوانسته چهار قهرمانی متوالی یا دبل‌های پشت سر هم کسب کند. چون کار ساده‌ای نیست. ما برای عملکرد خوب به لندن می‌رویم. روال همیشگی را فراموش نکرده‌ایم: دفاع از قهرمانی خود تا فصل بعد. ما خوشحال و راضی هستیم. شنبه با تمام توان برای آن تلاش می‌کنیم. دوست دارم در صورتی شکست بخورم که حریف بهتر بوده باشد، نه به این دلیل که خودمان نبودیم. 

گواردیولا درباره آینده منچستریونایتد

برای یونایتد احترام قائلیم. شما نمی‌توانید لیگ برتر اخیر را با اولین دوره لیگ برتر مقایسه کنید. من هم، یونایتد را با هیچ دوره‌ دیگری مقایسه نمی‌کنم، این منصفانه نیست. تیم ما امروز اینجاست، شاید فردا شرایط متفاوت باشد. (اوضاع) می‌تواند تغییر کند، هیچ چیز ابدی نیست. مطمئنم منچستریونایتد برای بازگشت دوباره تلاش خواهد کرد. 

 

دیدگاه