بلاتکلیفی محض جودوکاران ایرانی که شانس طلای پارالمپیک پاریس دارند

در حالی که کمتر از ۳ ماه به بازی‌های پارالمپیک پاریس باقی مانده است هنوز وضعیت جودوکاران نابینا و کم بینا اعزامی به پاریس مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که از بین ۳ جودوکار که سهمیه پارالمپیک را کسب کرده‌اند تنها یک جودوکار به پاریس اعزام شود.

به گزارش جهان مانا، تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان که یکی از رشته‌های شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک پاریس است اکنون در شرایطی قرار دارد که به نظر می‌رسد رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک همچنان در چالش بحران و حواشی ایجاد شده به سر می‌برند.

حواشی ایجاد شده در فاصله زمانی که تنها ۳ ماه به بازی‌های پارالمپیک پاریس مانده است وضعیت جودوکاران پارالمپیکی را که شانس کسب مدال طلا هستند در بلاتکلیفی قرار داده است. در حال حاضر ورزشکاران خواستار تغییر مربی هستند و فدراسیون هم بر کادر فنی خود تاکید دارد. البته در هیج رشته‌ای ورزشکار حق انتخاب سرمربی تیم ملی را ندارد اما باید از سوی دیگر بررسی کرد که فدراسیون نفرات مناسب و دارای علم روز را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرده است یا خیر.

میثم بنی طبا جودوکار منهای ۶۰ کیلوگرم که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پاریس است به ایسنا می‌گوید: بعد از گرند پری گرجستان که اواخر اردیبهشت برگزار شد، من و وحید نوری از شرکت در این مسابقات امتناع کردیم اما هیچ کسی از فدراسیون با ما تماسی نداشت که چرا به این تورنمنت اعزام نشدید و به خواسته ما که تغییر کادر فنی بود پاسخ مثبتی داده نشد. تنها چیزی که به ما گفتند این بود که قرار است جای سرمربی و مربی عوض شود یعنی امینی (مربی تیم) جایش با حاج یوسف زاده (سرمربی) برای پارالمپیک پاریس تغییر کند که ما قبول نکردیم.

وی افزود: الان به جای این که خود را برای پارالمپیک آماده کنیم وضعیت نامشخصی داریم و این ابهام وجود دارد که آیا به پارالمپیک اعزام می‌شویم یا خیر؟ البته براساس شنیده‌ها این طور عنوان می‌شود که تنها موسی غلامی که به گرجستان اعزام شده بود به پارالمپیک پاریس اعزام می‌شود و من و وحید نوری که هر دو شانس طلا در پارالمپیک پاریس هستیم اعزام نخواهیم شد. البته به صورت مستقیم چیزی به ما گفته نشده و ما همچنان منتظر تصمیم فدراسیون هستیم.

جودوکار پارالمپیکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه برنامه تمرینی داریم و نه مسوولان برای شانس طلای ما ارزش قائل هستند تا ببینند که آیا ما تمرین می‌کنیم یا خیر؟ انگار برای هیچ کدام از مسوولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مهم نیست که ما به پارالمپیک اعزام شویم یا خیر. در هر صورت فعلا قید پارالمپیک را زده‌ایم و هیچ تمرینی نداریم.

وی در پایان گفت: به دلیل عدم شرکت در تورنمنت های برون مرزی اکنون با افت رنکینگ مواجه شده‌ایم و شرایط نامشخصی برای شرکت در پارالمپیک پاریس داریم. امیدوارم فدراسیون زودتر تکلیف من و وحید نوری را برای حضور در پارالمپیک مشخص کند.

 

دیدگاه