گرانی 30 تا 70 درصدی در انتظار بازار خودرو؟

کنون بازار خرید و فروش خودرو راکد است. به نوعی خرید و فروشی انجام نمی‌شود و از سمت نمایندگی‌ها نیز قیمتی اعلام نشده است.

 

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: اگر خودرو به روز به مشتری تحویل داده نشود،۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش  قیمت در بازار خودرو خواهیم داشت که اختلاف قیمت بسیار زیادی با نمایندگی دارد. 

حسین حسینی افزود: به طور کلی توسط دلالان و در فضای مجازی قیمت‌ها افزایش داشته اما توسط نمایندگی‌ها افزایش قیمتی انجام نگرفته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد تصریح کرد: در صورتی که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، وضعیت بازار خودرو بسیار بدتر خواهد شد. زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته و مصرف کنندگان متضرر خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: در حال حاضر فردی که خودرو خود را به فروش برساند، دیگر قادر به خرید خودرو نخواهد بود. ارزش واقعی یک خودرو آن چیزی نیست که برای آن هزینه می‌شود. منطقی نیست که قیمت یک ماشین در عرض یک ماه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و این ظلمی است که در حق مصرف کننده می‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر گرانی‌ها و جو سازی‌ها مربوط به فضای مجازی است و مردم فضای مجازی را بررسی و قیمت‌های خودرو را رصد می‌کنند. بنابراین فروشندگان در انتظار افزایش قیمت هستند تا ماشین‌های خود را به فروش برسانند. 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد در خصوص افزایش قیمت خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: از ابتدای سال حداقل به طور میانگین قیمت خودروهای داخلی و خارجی بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه درباره واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار عنوان کرد: قبل از سال جدید قرار بود که واردات انجام شود و خودروهای کارکرده وارد شود که در این صورت قطعا بازار ماشین‌های داخلی ریزش خواهد کرد. کسی که می‌خواهد یک میلیارد پول به ماشین ایرانی بدهد، همان پول را برای ماشین خارجی که به صرفه‌تر است، هزینه خواهد کرد؛ اگر این کار انجام شود و دولت بخواهد واگذار کند به مردم قطعا بازار داخلی ریزش خواهد کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه تنها در بازار افزایش قیمت وجود داشته و در نمایندگی‌ها افزایش قیمتی وجود نداشته است، تصریح کرد: امیدواریم خودرو به روز به مشتری تحویل داده شود و اگر خودروها تحویل داده نشود ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش  قیمت در بازار خودرو خواهیم داشت که اختلاف قیمت بسیار زیادی با نمایندگی دارد. 

 

منبع: ايسنا
دیدگاه