آپارتمان ۶۰ متری در پرند، چند؟

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در گران‌ترین و ارزان‌ترین فاز‌های پرند تقریبا یک میلیارد تفاوت دارد

خرید آپارتمان ۶۰ متری در پرند الان می‌تواند بیش از دو میلیارد هزینه داشته باشد. در فاز دو که معمولا قیمت آپارتمان از سایر فاز‌های پرند بیشتر است، واحد ۶۰ متری را دقیقا دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند و الان که به نیمه‌های اردیبهشت رسیدیم، تا دلتان بخواهد آگهی‌های وجود دارد که فروشنده بابت واحد ۶۰ متری در پرند بین دو تا دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طلب کرده است. حالا اگر به‌جای فاز دو در فاز‌های چهار تا شش پرند که واحد‌های مسکن مهر را در خود جای دادند، سراغ واحد‌های ۶۰ متری برویم، قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاهش پیدا می‌کند.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در پرند توسط فروشنده‌ای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. واحد در فاز چهار قرار دارد و جزو واحد‌های مسکن مهر پرند به‌حساب می‌آید. رقم ۱.۳ میلیاردی فروشنده نشان می‌دهد روی عدد ۲۱ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان به‌عنوان قیمت هر متر اصرار دارد و از این حیث با یکی از ارزان‌ترین واحد‌های ۶۰ متری در پرند سروکار داریم که با امکانات کامل مثل انباری، آسانسور و پارکینگ فروخته می‌شود و سال ساخت آن ۱۴۰۱ اعلام شده است.

آپارتمان ۶۰ متری دیگری را در پرند یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان می‌فروشند. این یکی در فاز شش یعنی غربی‌ترین بخش پرند قرار دارد و پنج سال از زمان ساختش می‌گذرد. فروشنده در توضیح امکانات این واحد به پارکینگ اشاره کرده، اما در ساختمان خبری از آسانسور نیست و واحد را بدون انباری می‌فروشند. از طرفی قیمت پیشنهاد فروشنده بابت هر متر از این خانه ۲۰ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان است و این یکی را هم باید جزو ارزان‌ترین واحد‌های ۶۰ متری پرند بدانیم.

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در فاز پنجم پرند یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان اعلام شده است که می‌توانیم ارزش هر متر این واحد را ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدانیم. واحد مورد نظر ۱۰ سال قبل در طبقه یازدهم ساخته شده و داشتن آسانسور مهمترین نعمت آن به‌حساب می‌اید. البته طبق اطلاعاتی که در آگهی وجود دارد، این واحد پارکینگ و انباری ندارد.

قیمت آپارتمان در فاز سه پرند که دقیقا مرکز شهر قرار دارد، معمولا از فاز‌های چهار تا شش بیشتر است. به‌همین خاطر فرشنده واحد ۶۰ متری آن را با قیمت بیشتری درمقایسه با واحد‌های مسکن مهر فاز‌های چهار تا شش آگهی کرده است؛ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان. به این ترتیب رقم پیشنهادی فروشنده بابت هر متر دقیقا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. البته واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم بدون آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود و عمر بنای آن به پنج سال رسیده است.

قیمت آپارتمان در فاز یک پرند معمولا با فاز دو برابری می‌کند و از فاز‌های چهار تا شش بیشتر است. یکی از واحد‌های ۶۰ متری را در فاز یک پرند دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان می‌فروشند. یعنی خریدار باید دقیقا ۳۷ میلیون تومان برای هر متر بپردازد. واحد مورد نظر در طبقه همکف واقع شده و می‌توانیم از نبود آسانسور در ساختمان چشم‌پوشی کنیم، اما نداشتن پارکینگ مهمترین ایراد آن است و ۱۲ سال از زمان ساختش می‌گذرد.

آپارتمان ۶۰ متری دیگری را در بلوار علامه طباطبایی با قیمت دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. این یکی سال ۹۳ ساخته شده و ۱۱ سال از عمربنای آن می‌گذرد. پارکینگ و انباری را باید مهمترین امکانات این واحد بدانیم که با وجود قرار گرفتن در طبقه دوم، از نعمت آسانسور محروم است.

مالک آپارتمان ۶۰ متری دیگری در فاز یک پرند رقم پیشنهادی خودش را دو میلیارد و ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده و انتظار دارد، خریدار بابت هر متر ۳۳ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان بدهد. واقع شدن واحد در طبقه همکف باعث می‌شود نبود آسانسور احساس نشود، اما واحد را بدون پارکینگ و انباری می‌فروشند.

پرند

منبع: فرارو
دیدگاه