پیشنهاد عجیب مشاور وزیر راه به موجران: مبلغ رهن را در بانک سپرده کنید!تا از مالیات معاف شوید

مشاور وزیر راه و شهرسازی از ورود مشاوران املاک به ساماندهی بازار مسکن خبر داد و گفت: در صورتیکه موجران مبلغ رهن را در بانک سپرده‌گذاری کنند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

سیدجواد سادات فیرزنی با اشاره به بسته تنظیم شده ساماندهی بازار اجاره و گشت‌های شناسایی بنگاه معاملات ملکی غیرمجاز، اظهار کرد: بخشی از بسته تدوین شده برای ساماندهی بازار اجاره شامل گشت‌هایی است که از طریق اتحادیه اصناف و مشاوران املاک با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی اجرا شده است. در دوره جدید ضرورت داشت تا از چند وجه به بازار مسکن ورود کنیم که یکی از آن وجوه به روزرسانی قوانین و بخشی دیگر اقدامات اجرایی است.

وی با بیان این‌که برای به‌روزرسانی قوانین طرح دو فوریتی به مجلس ارائه شده که در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد و امیدواریم تصویب شود، ادامه داد:‌ لایحه مالیات بر معاملات مکرر به مجلس ارسال شده که نیاز است نمایندگان در خصوص این لایحه نیز همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

وی بیان کرد:‌ شناسایی برخی از خانه‌های خالی توسط سامانه‌های در اختیار دولت انجام شد که ابتدا برای مالکان حقیقی و حقوقـی 100 خانه خالی، 50 خانه خالی و بعد از آن کمتر از این تعداد برگه تشخیص مالیاتی صادر شد. بر این اساس از 570 هزار خانه خالی که اطلاعات آنها در دسترس بود برای حدود 300 هزار خانه خالی برگه تشخیص صادر شده است. این دسته از مالکان بدهکاران مالیاتی هستند که در فرآیند اخذ مالیات قرار می‌گیرند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام تشکیل جلساتی با وزارت کشور از تصمیم‌گیری برای استفاده از ظرفیت شهرداری برای ساماندهی مشاوران املاک بدون مجوز خبر داد و گفت:‌ گروه‌های ساماندهی با گشت و بازدید میدانی بنگاه‌های معاملات املاک فاقد مجوز را شناسایی می‌کنند که این کار با بهره‌مندی از ظرفیت بسیج اصناف و اتاق اصناف انجام می‌شود.

سادات فیرزنی اضافه کرد: در تلاشیم با همکاری دو سکوی معاملات املاک کشور اصالت آگهی‌ها را داشته باشیم و از درج قیمت‌گذاری‌های غیرواقعی جلوگیری کنیم.

وی این را هم گفت که برای قراردادهای بلندمدت ابزار تشویقی در نظر گرفته‌ایم و در لایحه‌ای که به مجلس داده‌ایم برای مالکانی که قراردادهای 2 تا 3 ساله امضا کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار دهند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفتیم. مقرر است تا نرخ سود برای این متقاضیان افزایش یابد.

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم
دیدگاه