قیمت شیر خام 20 درصد گران شد

طبق اعلام اتحادیه سراسرس دامداران دولت قیمت شیر را 20 درصد افزایش داد. بدین ترتیب قیمت شیر خام درب دامداری کیلوی 15 هزار تومان تعیین شد.

پیش از این شنیده شده بود که دولت به دنبال رشد قیمت شیر است. حالا مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران این موضوع را تایید کرده است.

او گفت با تصویب شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی نرخ شیر خام از 12 هزار و 700 تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و از دو روز آینده برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: قیمت پیشنهادی اتحادیه سراسری دامداران برای تایید هرکیلوگرم 15 هزار و 500 تومان بود که شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با قیمت 15 هزار تومانی موافقت کرد. یعنی صرفا به رغم افزایش هزینه‌های تولید شورای قیمت گذاری محصولات کشاروزی صرفا 2 هزا رو 300 تومان به قیمت شیر اضافه کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: در ابتدا قول داده شده بود که قیمت شیر خام بعد از ماه مبارک رمضان افزایش یابد اما مقرر شده که ظرف دو روز آینده ابلاغ شد.

او افزود: در صورتی که دامداران بتوانند شیر باکیفیت بالاتر، بارمیکروبی کمتر و چربی بیشتری تحویل دهند جوایزی نیز بر اساس توافق با صنایع دریافت خواهند کرد و نرخ 15 هزار تومان کف قیمت شیر خام است.

 

دیدگاه