نایب رییس اتحادیه طلا ؛

تفاوت طلای ۱۴ عیار با ۱۸ برای مردم قابل تشخیص نیست | / معامله عیار«پست» پیگیری نمی‌شود

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: خریدار نمی‌تواند عیار طلا را تشخیص دهد، یعنی طلایی که می‌خرد عیار 18 دارد یا 14. از این رو به خریدار توصیه می‌کنیم که از واحدهای صنفی مجاز و مطمئن طلا بخرد چون هر مشکلی که پیش آمد بتواند پیگیری کند.

 

محمد کشتی‌آرای درباره خرید و فروش طلای 14 عیار و طلای خارجی در بازار و معاملات این طلا به عنوان طلای 18 عیار و مشکلاتی که برای خریداران ایجاد می‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که اینگونه نیست که تمام طلاهای خارجی عیار پایین داشته باشند و از سوی دیگر ممکن است فروشندگان هم این طلا را به عنوان طلای 18 عیار خریداری کرده‌ باشند به همین دلیل اصرار داریم که مردم از واحدهای مجاز نسبت به خرید طلا اقدام کنند و واحدهای مجاز به طور مرتب تحت کنترل و نظارت بازرسان هستند.

وی ادامه داد: خریدار نمی‌تواند عیار طلا را تشخیص دهد، یعنی طلایی که می‌خرد عیار 18 دارد یا 14. از این رو به خریدار توصیه می‌کنیم که از واحدهای صنفی مجاز و مطمئن طلا بخرد چون هر مشکلی که پیش آمد قابل پیگیری باشد، البته هیچ واحد مجازی نسبت به فروش طلا با عیار پست اقدام نمی‌کند اما این معاملات اگر در واحدهای غیر مجاز انجام شود، امکان پیگیری وجود ندارد چراکه اطلاعاتی از این فروشنده در اتحادیه موجود نیست.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کد سازنده طلا گفت: بر روی تمام طلاهای ساخته علامتی حک می‌شود که آن شماره نشان دهنده واحد و شماره متعلق به تولیدکننده طلا و مصنوع است. تمام طلاهایی که توسط واحدهای استاندارد اتحادیه ساخته شده‌اند باید این شماره را ثبت و حک کنند.

کشتی‌آرای افزود: بر روی هر یک مصنوع طلا این شماره و کد ثبت می‌شود.  

وی همچنین درباره فروش اینترنتی طلا از کاربری‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی گفت: تنها افرادی که دارای اینماد هستند، مجاز تلقی می‌شوند اما خریدار باید ریسک خرید اینترنتی را بپذیرد و توصیه می‌شود تنها از افرادی که به آن اعتماد دارند خرید اینترنتی را انجام دهند.     

 

منبع: ایلنا
دیدگاه