رئیس انجمن مراکز اسقاط خبر داد؛

تعطیلی ۵ ماهه مراکز اسقاط خودرو

رییس انجمن مراکز اسقاط با بیان اینکه سامانه جدید اسقاط خودرو در وزارت صمت هنوز تکمیل نشده، تاکید کرد که عدم تکمیل این سایت سبب شده تا گواهی اسقاطی طی پنج ماه گذشته صادر نشده و مراکز اسقاط خودرو به تعطیلی کشیده شوند.​

 

محمود مشهدی شریف، ضمن اشاره به اینکه تا پیش از این، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، زیرمجموعه سازمان راهداری قرار داشت، اظهار کرد: بر این اساس سامانه اسقاط خودرو نیز زیر نظر این سازمان فعال بود؛ پس از اینکه وزارت صمت با توجه به قانون ساماندهی صنعت خودرو مسئولیت سامانه اسقاط خودرو را از سازمان راهداری به وزرات صمت انتقال داد و تصمیم به طراحی سامانه‌ای جدید گرفته شد، دیگر از بهمن ماه سال گذشته، سایت قبلی از دسترس خارج شد، اما سایت جدیدی هم راه‌اندازی نشد.

در گفتگو با ایسنا، رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو‌های فرسوده کشور تصریح کرد: از اواخر فروردین ماه امسال، سایت سامانه جدید اسقاط خودرو با اولویت خودرو‌هایی که در طرح قرعه‌کشی شرکت و برنده شده بودند آغاز به کار کرد؛ اما متاسفانه از اوایل اردیبهشت تا به امروز که بیش از ۵۰ روز گذشته، همچنان سایت جدید در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته، سایت جدید مراکز اسقاط خودرو بیکار و تعطیل بودند، گفت: در این مدت سایتی برای تولید و ارائه گواهی اسقاط برای طرح جایگزینی خودرو وجود نداشت و برای تمامی خودرو‌هایی که در این طرح اسقاط شدند، هیچ گواهی تولید نشد.

مشهدی شریف خاطر نشان کرد: چنانچه نیاز به تولید ۵۰۰ هزار گواهی اسقاط هست، نمی‌توان با تعطیلی چندماهه مراکز اسقاط به این هدف‌گذاری رسید؛ کمبود گواهی اسقاط به دلیل عدم وجود سامانه بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه سامانه سابق، با مشکلات بسیاری همچون اختلال در گزارش‌گیری، ثبت‌نام، انتقال گواهی، عدم تخصیص صفحه‌ای برای خودروسازان و واردگنندگان و همچنین نبود سایتی برای موتورسیکلت‌ها و... مواجه بود، تاکید کرد: در سامانه جدید تلاش شده که این نواقص رفع شوند؛ امید است که با همت مسئولان، هر چه زودتر مشکلات سامانه رفع و در اختیار مراکز اسقاط و دیگر مراکز مرتبط قرار گیرد تا این مراکز بتوانند فعالیت خود را از سر گیرند.

 

دیدگاه