تغییر اندک قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودرو امروز ۶ مهر ۱۴۰۲ روند خود را با نوسانات جزئی و روبه پایین آغاز کرد. اغلب محصولات داخلی و مونتاژی، از ثبات قیمتی برخوردار بوده و تعداد اندکی، افت اندکی تجربه می‌کنند. البته در موارد معدود، رشد ناچیز نرخ خودرو نیز به چشم می‌خورد.

از چند ماه گذشته با تثبیت نرخ دلار در کانال ۵۰ هزار تومان و اعتماد بازار خودرو به این نرخ، افت قیمت خودرو آغاز شد. در حقیقت به دلیل اینکه قیمت خودرو به میزان زیاد بالا رفته بود، این پایین آمدن قیمت‌ها چشم‎‌گیر بوده و احساس سقوط آزاد در بازار شکل گرفته بود؛ درحالی که این افت قیمت، اتفاق عجیب و غریبی نبود. اما حال، قیمت‌ها درحال درجا زدن هستند و تغییر چشم‌گیری ندارند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز کاهش جزئی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو‌های داخلی از آغاز امروز، تغییرات جزئی و روبه پایینی دارد.

کوییک دنده‌ای S که از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار محسوب می‌شود، تنها یک میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ ۳۴۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G سدان لوکس شرکت سایپا که روز گذشته افت دو میلیونی داشت، امروز توانست یک میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ ۵۸۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس یکی دیگر از سدان‌های بازار است که همانند دیگر خودروها، تنها دو میلیون تومان افت قیمتی دارد و با ۵۷۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU ۵ که روز گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشت، امروز رکورددار افت قیمتی بوده و با کاهش سه میلیون تومانی، وارد کانال ۶۲۰ میلیون تومان شد.

در بازار مونتاژی‌ها، قیمت خودرو از تغییرات بیشتری برخوردار است.

جک J ۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار، پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته بالا رفت و وارد کانال ۷۴۰ میلیون تومان شد.

بسترن B ۳۰ با مدل ۱۴۰۰ که در هفته اخیر بدون تغییر قیمت بود، امروز حدود ۱۵ میلیون تومان افت قیمتی دارد و به کانال ۹۹۵ میلیون تومان سقوط کرده است.

هایما S ۵ دنده اتوماتیک که از خودرو‌های مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، تنها پنج میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس از دیگر کراس‌اوور‌های مونتاژی بازار محسوب می‌شود که با ۱۰ میلیون تومان کاهش، به قیمت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: روند بازار خودرو فعلاً وضعیت ثابتی دارد و بعید به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در هفته آینده، با تغییر آن‌چنانی روبه رو شود. امید است که خودرو در کشور از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود و خریداران آن، به چشم کالای مصرفی به خودرو نگاه کرده و انتظار افزایش قیمت آن را پس از چند سال نداشته باشند.

 

دیدگاه