تب تند و تنش در بازار سکه و ارز

در معاملات پشت خطی یکشنبه شب، سکه‌بازان نظران مختلفی درباره روند حرکتی قیمت سکه در سومین روز هفته جاری داشتند.

قیمت قطعه سکه امامی در پایان معاملات نقدی روز گذشته به پرواز درآمد و در رقم ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. در پشت‌خط یکشنبه شب هم فلز گران بهای داخلی در همین محدوده معامله شد.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران موج تقاضای ایجاد شده در بازار ناشی از ریسک تنش‌های منطقه‌ای است. در شرایط این‌چنینی پس از ایجاد ریسک‌های سیاسی، بسیاری از افراد با هدف در امان ماندن دارایی‌های نقدی خود از شرایط تورمی اقدام به خرید دارایی‌های کم ریسک‌تر مانند ارز و طلا می‌کنند در نتیجه با افزایش حجم تقاضا، نرخ‌ها‌ نیز در بازار‌های مذکور رشد می‌کند.

در حال حاضر پیش‌بینی‌ها نسبت آینده قیمت سکه متفاوت است.

عده‌ای از سکه بازان با اشاره با رشد قابل توجه سکه امامی در روزهای اخیر می‌گویند به زودی قیمت سکه اصلاح خواهد شد.

با این حال دسته‌ای در معتقدند سکه همچنان پتانسیل رشد دارد و اگر روز دوشنبه قیمت اونس طلا صعودی شود احتمال کاهش قیمت سکه سخت خواهد شد.

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در صورتی بالای این محدود ماندگار شود احتمال سرک کشیدن آن به کانال ۳۱ میلیون تومان وجود دارد. البته اگر مرز ۳۰ میلیون تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

نکته دیگری هم که به نفع افزایشی‌ها کار می‌کند رشد قیمت طلای جهانی است. طلای جهانی از ۱۸۳۰ دلار به ۱۸۵۵ دلار رسید. علت اصلی این افزایش، تنش به‌وجود آمده در خاورمیانه است.

 

دیدگاه