400 هزار تومان ناقابل ، قیمت کپسول گاز در آبادان و خرمشهر!

کمبود و گرانی سیلندر گاز خانگی در آبادان و خرمشهر سبب نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش جهان مانا ، در پی کاهش دما و سرد شدن هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر کمبود سیلندر گاز به معضلی تبدیل شده که شهروندان را گلایه‌ مند کرده است. براین اساس و به گفته شهروندان آبادانی کمتر جایگاهی را می‌ توان پیدا کرد که بتوان سیلندر گاز از آن تهیه کرد.

بسیاری از شهروندان می گویند قیمت سیلندر گاز گران شده و حداقل به 400 هزار تومان رسیده که این موضوع باعث نارضایتی آنها است.

گفتنی است برخی از مناطق آبادان و خرمشهر برای مصارف خانگی و شخصی خود سهمی از گاز ندارند و فاقد انشعاب گاز می باشند. این در حالی است که مردم این دو شهرستان مهم روی مخازن نفتی راه می‌ روند.

در همین راستا فرمانداری ویژه شهرستان آبادان اطلاعیه ای صادر کرده که در آن آمده است: در راستای اجرای بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ (اجرای کشوری)، درخصوص توزیع گاز مایع برای مصرف کنندگان بی بهره از گاز شهری برای آن دسته از متقاضیانی که مشمول استفاده از نرخ مصوب یارانه ای گاز مایع نمی باشند مصوب گردیده است نرخ گاز مایع از ابتدای آذر ماه با نرخ (فوب خلیج فارس) انجام خواهد شد.

با توجه به پیگیری های فرماندار ویژه آبادان مقرر گردید از جمعه سوم آذر ماه به مدت سه روز، توزیع کپسول های گاز مایع با نرخ گذشته (یارانه ای) در جایگاه های مجاز طرح سبدی برای تمام اشخاص صورت بگیرد. بدیهی است پس از آن تاریخ، فروش به نرخ یارانه ای فقط مختص کسانی است که در سامانه صدف ثبت نام کرده اند و مشمول دریافت گاز مایع با نرخ مصوب یارانه ای قرار گرفته اند.

لذا شایسته است شهروندان جهت مطلع شدن از مشمولیت یا عدم مشمولیت طرح یاد شده نسبت به ثبت نام در سامانه صدف اقدام نمایند.

گفتنی است، بسیاری از شهروندان آبادانی سال های گذشته در این سامانه ثبت نام کرده بودند که به دلایل نامعلومی مشمول دریافت سیلندر گاز یارانه ای نشدند.

آنچه مشخص است این اینکه مشکل کمبود سلیندر گاز در شأن مردم محروم و شهیدپرور آبادان که بیش از 4200 شهید تقدیم انقلاب کردند، نیست.

امیدواریم مسئولان امر به جای تعیین زمان برای شهروندان آبادان و خرمشهر، فکری اساسی برای رفع کامل این مشکل نمایند.

 

منبع: رکنا
دیدگاه
  • حسن

    خخ. در ثروتمندترین استان دنیا..

  • ایران

    از ماست که بر ماست