شکستن رکورد یونیماگ مرسدس توسط یک پورشه 911 تقویت شده

یک پورشه ۹۱۱ که به شدت اصلاح شده، به معنای واقعی کلمه به جایی رفت که تا کنون هیچ خودروی دیگری نرفته است، یعنی ۶۷۳۴ متر بالاتر از سطح دریا! این خودرو در ابتدا یک Carrera ۴S بود و قبل از دریافت محورهای پورتال برای افزایش فاصله از زمین تا ۱۳.۷ اینچ (۳۵۰ میلی متر) یک پورشه عادی بود.

 

به گزارش جهان مانا، برای اطمینان از اینکه این خودروی اسپرت در هر مکانی در هنگام بالا رفتن از صخره‌ها آسیبی نمی‌بیند، به یک محافظ محکم ساخته شده از فیبر آرامید در زیر بدنه، مجهز شده است.

رومن دوما، با سه بار قهرمانی در مسابقات لمانز، این ۹۱۱ ماجراجویانه مجهز به یک جفت صندلی فیبر کربنی را هدایت کرد. مهندسان، گیربکس PDK پورشه را با دادن نسبت‌های کوتاه‌تر دنده اصلاح کردند تا کنترل شتاب را در سرعت‌های پایین آسان‌تر کنند. یکی دیگر از تغییرات عمده، اتخاذ فرمان به سیم بود، که پورشه می‌گوید هندلینگ را در زمین‌های ناهموار دقیق‌تر می‌کند.

این خودرو هیچ سوخت فسیلی نمی‌سوزاند، چرا که مخزن آن با سوخت مصنوعی تجدیدپذیر تولید شده از آب و دی اکسید کربن پر شده بود. رسیدن به قله خط الراس غربی Ojos del Salado در شیلی شامل یک ماشین پشتیبانی می‌شود. دو تیم مجبور بودند دمای بسیار پایی هوا را تحمل کنند.

این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر با قدرت ۴۴۳ اسب بخاری به صورت استاندارد است، اما با توجه به ارتفاع زیاد، این خودروی ۳.۰ لیتری احتمالاً در مسیر خود به سمت قله قدرت کمتری داشته باشد.

پورشه 911 تقویت شده

پس از دو هفته سازگاری با ارتفاعات، رکوردشکنی جدید شنبه گذشته ۱۱ آذرماه انجام شد. به دلیل شرایط سخت با دمای انجماد و دورافتاده بودن منطقه، پورشه دو پزشک را در محل داشت.

۹۱۱های تندرو توانست رکورد قبلی را که در سال ۲۰۲۰ توسط یک جفت کامیون Unimog به ارتفاع ۲۱۹۶۲ فوت (۶۶۹۴ متر) در همان آتشفشان Ojos del Salado در شیلی ثبت شده بود، شکست دهد.

پورشه 911 تقویت شده

منبع: دنده 6
دیدگاه