این خودرو جایگزین پژو پارس می شود! + جزییات

سمند سورن پلاس با موتور XU7P به عنوان جانشین پژو پارس در سبد محصولاتی ایران خودرو قرار می گیرد.

به گزارش جهان مانا ، ایران خودرو اعلام کرد قیمت سمند سورن پلاس با موتور XU7P در کارخانه حدود 459 میلیون تومان خواهد بود.

 

البته هنوز به طور مشخص اعلام نشده که قیمت منتشر شده بهای کارخانه ای این محصول جدید است یا اینکه قیمت اعلامی، قیمت مصرف کننده است.

ایران خودرویی ها اما با اعلام قیمت سمند سورن پلاس با موتور XU7P یک گام دیگر به حذف پژو پارس از سبد محصولاتی خود نزدیک شدند. هنوز مشخص نیست که سورن پلاس با موتور XU7P یا همان سورن پلاس بهینه بتواند دل مشتاقان پژو پارس را ببرد یا نه، اما این اتفاق می تواند برای ایران خودرو یک گام رو به جلو محسوب شود. پژو پارس حدود دو دهه است که در خطوط تولید ایران خودرو حضور دارد و این خودرو با توجه به افزایش استانداردهای خودرویی دیگر نمی تواند از سوی ایران خودرویی ها به بازار عرضه شود.

اما سمند محصولی است که ایران خودرویی ها خود نسبت به طراحی آن اقدام کردند و این خودرو هنوز می تواند مورد توجه مدیران ایران خودرو قرار داشته باشد.

پیش از استفاده از موتور XU7P روی سمند سورن پلاس، این موتور را ایران خودرویی ها روی پژو پارس امتحان کرده بودند و با توجه به طراحی آن بازخورد مناسبی از بازار گرفتند. پیش بینی می شود متقاضیان بازار نیز از سمند سورن پلاس با موتور XU7P با توجه به تجربه پژو پارس با موتور استقبال کنند.

با توجه به مشخص شدن قیمت سمند سورن پلاس با موتور XU7P این خودرو به زودی از سوی ایران خودرویی ها روانه بازار می شود. 

 

دیدگاه