با کارتت بنزین بزن؛ به صورت دستی پرداخت کن!

دو ماه از حمله هکری به پمپ بنزین ها گذشته ولی سوخت گیری هنوز دستی انجام میشود!

به گزارش جهان مانا، اواخر آذرماه گذشته بود که به جایگاه های سوخت کشور حمله هکری شد و کارت سوختها را از کار انداخت. این اتفاق در ابتدا با سکوت مسئولان مربوطه مواجه شد اما با بحرانی شدن اوضاع و کارنکردن کارت سوختها در سراسر کشور، بالاخره وزیر نفت حمله هکری را تایید کرد .

مسئولیت خرابکاری و حمله هکری مذکور را یک گروه اسراییلی بر عهده گرفت و سازمان پدافند غیرعامل نیز در واکنش به این  وقایع، بیانیه ای صادر کرد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

اوجی وزیر نفت نیز در ادامه واکنشها گفت که «تا چند ساعت دیگر، همه جایگاه های سوخت در همه استانها به طور دستی وارد مدار می شوند.» این اتفاق افتاد و چند ساعت بعد، با آفلاین شدن سیستم ، سوخت رسانی آغاز شد؛ هرچند این فرایند با معطلی مردم در صف پمپ بنزین ها همراه بود اما در نهایت با دستی شدن کارتخوان ها، مشکلات سوخت گیری و صفهای طویل، مرتفع شد.

 حالا از آن زمان یعنی روزی که حمله هکری به جایگاه های سوخت کشور رخ داد، 2 ماه می گذرد و هنوز که هنوز است کارتخوانها اتومات نیست و پمپ بنزین ها کمافی السابق به طور دستی کار می کنند. بدین شکل که متصدی جایگاه های سوخت، باید مانیتورها و میزان بنزین مصرفی را چک کند سپس مبلغ بنزین را محاسبه و به طور دستی وارد دستگاه کارتخوان کرده و در خاتمه، راننده کارت کشیده و مبلغ را می پردازد.

 خود این فرایند، علاوه بر طولانی تر کردن فرایند سوخت گیری خودروها، مشکل محاسبه مبلغ بنزین مصرف شده را برای کارگران جایگاه ها به وجود آورده است؛ زیرا در اکثر مواقع، میزان بنزین مصرفی عدد رندی نیست و از آن مهمتر، بنزین به صورت دو نرخی ارائه می شود.

به همین علت، سکوت مسئولان در قبال مشکلات مورد اشاره قابل تامل است و این سوال پیش می آید که چه اتفاقی در حمله هکری دو ماه قبل رخ داده که هنوز وضعیت عادی و مانند قبل نشده است؟

گزارش: مریم جمشیدی

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار