پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲ اسفند ۱۴۰۲/ ریزش قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در پیروی از قیمت دلار کاهشی شد. قیمت سکه‌های سنگین افت کرد و قیمت طلای ۱۸ عیار کانال عوض کرد. آیا روند ریزشی در بازار طلا و سکه ادامه‌دار است؟

به گزارش جهان مانا، قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. قیمت دلار نیز به‌عنوان عامل اصلی موثر بر قیمت طلا و سکه، با افت بازگشایی شده بود و تا کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی

روندی که قیمت طلا روز سه‌شنبه در پیش گرفت، سرمایه‌گذاران این بازار را نگران ریزش‌های بیشتر کرده است؛ اما آیا قرار است قیمت طلا همچنان نزولی باشد؟

پیش بینی قیمت طلا

اگرچه قیمت دلار روز سه‌شنبه کاهشی بود اما قیمت طلای جهانی در مسیر مثبت بازگشایی شد و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰۲۷ دلار رسیده است. به این ترتیب یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا، اثر افزایشی بر این بازار خواهد داشت.

اما در سوی دیگر، باید توجه داشت که قیمت دلار تحت تاثیر تصمیمات بانک مرکزی و فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی قرار دارد و از این فاکتورها، سیگنال قوی دریافت می‌کند. در حال حاضر، انتخابات مجلس یکی از رخدادهای بااهمیت سیاسی قلمداد می‌شود؛ معامله‌گران دلار معتقدند بازارساز در حال حاضر توجه زیادی به انتخابات دارد و بر همین اساس، تمایل شدیدی برای سرکوب قیمت دلار نشان می‌دهد.

واردشدن نیروهای مثبت و منفی به بازار طلا و سکه، سرمایه‌گذاران این بازار را دچار سرگیجه کرده است. با این حال، با توجه به اینکه در معاملات روز سه‌شنبه سکه‌های سنگین کاهش قیمت زیادی را تجربه نکردند و سکه‌های سبک‌تر نیز حداقل کاهش را تجربه کردند یا بدون تغییر ماندند، سرمایه‌گذاران بازار طلا امیدوارند کاهش قیمت دلار سیگنال ریزشی به بازار طلا و سکه نداده باشد. به ویژه اینکه قیمت طلای جهانی فعلا چشم‌انداز مثبتی دارد.

قیمت طلا کانال عوض کرد

قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات روز سه‌شنبه با تغییر کانال، به دو میلیون و ۷۹۱ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلای ۱۸ عیار هم با کاهش، روی رقم ۱۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان قرار گرفت. قیمت هر گرم طلای دست دوم هم در روز سه‌شنبه به دو میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

قیمت خانواده سکه‌ها کاهشی شد

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه با کاهش ۲۴۱ هزار تومانی روی عدد ۳۲ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه بهار آزادی هم با افت ۲۰۵ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه روز سه‌شنبه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم با افت ۱۵۰ هزار تومانی روی رقم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه گرمی بدون تغییر روی رقم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

 

دیدگاه