شرط مهم برای تداوم عقب‌نشینی سکه چیست؟

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند در صورتی که سیگنال‌های سیاسی- اقتصادی مثبت ادامه پیدا کند شاهد تداوم روند کاهشی قیمت سکه خواهیم بود.

به گزارش جهان مانا، بازار طلا و سکه در حالی امروز شاهد آغاز معاملات خواهد بود که پیش بینی‌ها از تداوم روند نزولی قیمت به مانند روز گذشته حکایت دارد. این در حالیست که قیمت سکه امامی روز گذشته شیب کاهشی را دنبال کرد و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، فلز گرانبهای داخلی هفته را با قیمت ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرد اما در ادامه معاملات روند نزولی را در پیش گرفت و تا ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد.

بررسی ها نشان می دهد که روند کاهشی قیمت سکه در بازار پشت خطی شنبه شب هم تداوم داشته و صبح امروز سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه را ۴۳ میلیون  و ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. حباب سکه هم افت ۱۵ درصدی را تجربه کرد و بر رقم شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توقف کرد.

در شرایط کنونی عده ای از تحلیلگران بر این باورند که روند کاهشی مذکور در صورت همراه شدن با سیگنال‌های سیاسی- اقتصادی مثبت می‌تواند ادامه پیدا کند. با این حال برخی از تکنیکال‌کاران معتقدند که در چارت قیمت سکه ریزش سنگینی مشاهده نمی‌شود و فقط شاهد اصلاح قیمت خواهیم بود.

به عقیده تکنیکالیست‌ها، فلز گرانبهای داخلی امروز مرز ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و اگر بالای این مرز ماندگار شود، صعود قیمت تا پله پنجم کانال مذکور محتمل است. از سوی دیگر، محدوده ۴۳ میلیون تومان مرز نزولی سکه است و اگر قیمت پایین این محدوده تثبیت شود؛ احتمال اینکه قیمت سکه تا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند هم وجود دارد. 

 

دیدگاه