وزیر اطلاعات و تبلیغات دولت موقت: کلیه اجاره‌های اوقاف فسخ می شود

کلیه اجاره‌های اوقاف فسخ شد"؛ این خبری بود که روزنامه‌ها در تاریخ 17 اردیبهشت 1358 به نقل از دکتر میناچی وزیر اطلاعات و تبلیغات منتشر کردند.

به گزارش جهان مانا، طبق گزارش روزنامه اطلاعات، دکتر میناچی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره زمین‌های اوقاف و نحوه واگذاری آنها به نیازمندان و مستضعفین گفت: زمین‌های بزرگ اوقاف در دوران گذشته به انواع و اقسام حیل و دسیسه‌های خاص به اجاره‌بهای بسیار ناچیزی به متنفذین واگذار شده است؛ طبیعی است برای استرداد این زمین‌ها باتوجه‌به اسنادی که در دست افراد است، باید به محاکم عمومی مراجعه کنیم و از همین طریق، زمین‌ها را به افراد واجد شرایط منتقل کنیم.

وزیر اطلاعات و تبلیغات دولت موقت افزود: برای اینکه این زمین‌ها زودتر در اختیار مستضعفین قرار بگیرد، لایحه‌ای در هیات وزیران مطرح شد و مورد تصویب شورای انقلاب قرار گرفت.

بر اساس این لایحه که دارای چهار ماده و چهار تبصره است، تمام اجاره‌ها اعم از اراضی اجاری و متصرفات اجاری از تاریخ 4/2/58 فسخ خواهد شد و برای این کار، سه ماه مهلت داده شده تا مستاجرین با مراجعه به اداره اوقاف، برنامه های اجاره بها را با آیین نامه هایی که تنظیم گردیده، تجدید کنند و متصدیان اوقاف هر محل اختیار خواهند داشت پس از دریافت مطالبات و دیون گذشته مستاجران، طبق ضوابط جدید قرارداد اجاره بها را تنظیم کنند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار