مثلث عشقی به جنایت ختم شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دختر و پسری که در جریان یک رابطه عاشقانه سه ضلعی مرتکب جنایت شده بودند، خبر داد.

سرهنگ مرتضی نثاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ ۲۷ آذرماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع فقدان افراد از شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و پدر فقدانی با حضور در مقر انتظامی به کارآگاهان گفت که پسر ۳۳ ساله‌اش چندی پیش با دختری با هویت معلوم در محل سکونتمان در اختیاریه آشنا و به او علاقه‌مند شد. اما پس از تحقیقاتی که در خصوص این دختر انجام شده پدر خانواده به این نتیجه رسیده که این دو نفر مناسب هم نیستند و به همین دلیل هم با درخواست پسرش برای ازدواج با او مخالفت کرده و همین موضوع آغاز اختلاف این پسر با خانواده‌اش شده است.

وی با بیان اینکه پسر خانواده درپی این اختلافات با حالت عصبانیت و قهر از خانه خارج شده و دیگر به خانه بازنگشته است، گفت: به گفته پدر این فرد، او دیگر هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته و تلفن همراهش نیز خاموش شده است.

نثاری افزود:‌رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه در اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۱ یکی از اهالی روستایی در شهرستان دماوند، با جسد سوخته شده‌ای روبرو شده و موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش کرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی ارکان هویتی جسد و انجام آزمایش DNA مشخص شد که جسد کشف شده در شهرستان دماوند متعلق به همان پسر مفقود شده است. با توجه به شواهد و قرائن به‌دست آمده از صحنه کشف جسد و احراز وقوع جنایت، پرونده با موضوع قتل عمد به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در تحقیقات ماموران مشخص شد که دختر مورد علاقه این پسر نیز از زمان فقدان او دیگر به محل سکونت خود مراجعه نکرده است، گفت:‌ تا پیش از کشف جسد پسر جوان این احتمال وجود داشت که این دو در کنار یکدیگر هستند، اما با کشف جسد، احتمال ارتکاب جنایت تشدید شد. با توجه به شواهد و قرائن به‌دست آمده، بررسی فرضیه مشارکت این دختر در ارتکاب جنایت در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و آنان با انجام اقدامات پیچیده پلیسی اطلاع پیدا کردند که این دختر از مدتی پیش با مردی ۲۸ ساله به‌ هویت معلوم آشنا شده است.

وی با بیان اینکه خانواده این دختر و پسر نیز از آنها بی‌خبر بودند، گفت: در تحقیقات ماموران مشخص شد که این دو نفر هم از همان زمان مفقود شدن نفر اول، از محل سکونت خود خارج شده و دیگر به خانه بازنگشته‌اند. در این شرایط کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه آنها در شهرستان اسلامشهر شده و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، هر دو نفر را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه دستگیر و جهت تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

نثاری با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم گفت:‌ دختر جوان در همان اعترفات اولیه به مشارکت در قتل پسر اول اعتراف کرد و گفت که پسر ۲۸ ساله مرتکب جنایت شده است. او گفت که آنها قصد ازدواج داشتند که با مخالفت خانواده مقتول روبه‌رو شدند. او هم در زمانی‌که به این اطمینان رسیده که آشنایی او و مقتول منجر به ازدواج نخواهد شد، تصمیم گرفته تا زندگی خود را از او جدا کند. در این شرایط اما رابطه آنها همچنان ادامه داشته تا اینکه دختر جوان از طریق اینستاگرام با پسر ۲۸ ساله آشنا شده است.

وی با اشاره به اعترافات این دختر گفت:‌ پس از مدت کوتاهی مقتول متوجه ارتباط جدید دختر جوان شده و بر سر همین موضوع با هم بحث و جدل کرده‌اند. در ادامه نیز مقتول تصمیم گرفته تا ارتباط دختر مورد علاقه‌اش را با پسر دوم قطع کند و همین موضوع سبب تماس آنها با هم شده است. آنها با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتند. در این روز هر سه نفر داخل ماشین پسر دوم بودند که یک دستگاه خودرو پراید است، نشسته و در حال صحبت بودند که با بالا گرفتن بحث، ناگهان پسر دوم با چاقویی که به همراه داشت، ضربات متعددی را به بخش‌های مختلف بدن مقتول وارد کرد و او را به قتل رساند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این دختر و پسر، جسد را با ماشین به بیایان های دماوند منتقل کردند، گفت: آنها با ریختن بنزین جسد را به آتش کشیده و پس از آتش زدن جسد و مراجعه به تهران، تصمیم به ترک خانواده‌های خود گرفتند. ابتدا مدتی به شمال رفته و در یک ویلای استیجاری مخفی شدند. در ادامه نیز به مرزهای شمال غرب کشور رفته و تصمیم داشتند تا به صورت غیرقانونی از کشور خارج شوند اما وقوع زلزله در کشور ترکیه آنها را از رفتن به آن کشور منصرف کردو سرانجام نیز با کمک یکی از دوستانشان، خانه‌ای در شهرستان اسلامشهر کرایه و در آنجا مخفی شده بودند تا اینکه توسط پلیس دستگیر شدند.

به گفته نثاری، پسر جوان نیز در اعترافات مشابه به ماموران گفت که علاقه علاقه شدیدی به این دختر پیدا کرده و حاضر به ترک او نبود. به همین دلیل هم اقدام به ارتکاب جنایت کرده است.

به گفته وی با توجه به اعتراف صریح متهمین و شواهد و قرائن بدست آمده در پرونده، قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم صادر شده و تحقیقات تکمیلی در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه