پشت پرده کلاهبرداری 1200میلیاردی چه بود؟

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 3 نفره ای که با سوء استفاده از دسته چک افراد، بالغ بر هزار و 200 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

سردار  محمدرضا هاشمی‌فر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان اردستان مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد و 600 میلیون ریالی از وی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد وی تبلیغ یک عدد دستگاه برش ام دی اف را در سایت دیوار قرار داده که فردی با او تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت به محل آمده و با ارائه چک دستگاه برش را تحویل می‌گیرد اما وقتی فروشنده به بانک مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که چک متعلق به فرد دیگری بوده و بلامحل صادر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و استعلام‌های به عمل آمده از بانک‌های عامل دریافتند شهروندان دیگری نیز با این چک‌های مشابه به بانک مربوطه مراجعه کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با تلاش کارآگاهان و اقدامات علمی و تخصصی و ردیابی‌های هوشمندانه و دقیق صورت گرفته سرانجام زنی که در حال خرید تعدادی لوازم خانگی با استفاده از چک بلامحل بود شناسایی و دستگیر شد.

سردار هاشمی فر از دستگیری 2 همدست دیگر متهم که یک مرد و یک  زن بودند طی عملیاتی ضربتی در یکی از مناطق شهر اصفهان خبر داد و گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد، آنها افراد معتاد و فاقد مکان و افرادی را که قصد خروج غیر قانونی از کشور را دارند شناسایی و پس از دادن وعده و وعیدهای مختلف آنها را فریب داده و به نام آنها دسته چک دریافت می‌کردند.

وی در توضیح شیوه فعالیت متهمان گفت: اعضای این باند پس از دریافت شناسنامه، کارت ملی و رمز ثنای افراد و اخذ وکالت محضری انجام امور بانکی، برای آنان در بانک حساب بانکی باز کرده و یک سیم کارت نیز به نام صاحب حساب خریداری و در نهایت دسته چک‌های 25 و 50 برگی آنان را دریافت و با مراجعه به سایت دیوار و شیپور اقدام به خرید کالا با استفاده از چک افراد غیر می‌کردند.

سردار هاشمی فر از کشف مبلغ هزار و 200 میلیارد ریال وجه بدست آمده از طریق کلاهبرداری شده توسط متهمان  با بررسی حساب‌های بدست آمده از آنان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری باند مذکور در سایر شهرستان‌های استان و همچنین استان‌های دیگر وجود دارد از  کسانی به شیوه از آنان کلاهبرداری شده و یا چک‌های بلامحل با مبالغ سنگین در اختیار دارند می‌توانند به منظور پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان مراجعه کنند.

 

دیدگاه