کشف لندکروز و سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان موفق شدند انواع کالا و سوخت قاچاق را در نقاط مختلف هرمزگان کشف و توقیف کنند.

سردار سرتیپ دوم غلامرضا جعفری افزود: ماموران انتظامی مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی لیردف شهرستان جاسک در راستای مقابله با ورود کالای ترانزیتی و قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری جاده چابهار به جاسک به یک دستگاه تریلی که قصد انتقال یک دستگاه گریدر را داشت مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی دقیق مدارک ارائه شده از سوی راننده کامیون مشخص شد، محموله فاقد مدارک قانونی است که در این رابطه گریدر و کامیون مورد نظر به پارکینگ منتقل شد.

به گفته رییس پلیس استان در این رابطه راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی همچنین از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در غرب استان خبر داد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی استان این محموله سوخت را از یک تانکر در جاده بندر خمیر کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

رییس پلیس استان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در بندرعباس به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: در استعلام از سامانه راهور مشخص شد شماره شاسی ،شماره موتور و شماره پلاک جعلی و بدون مجوز است که در این رابطه نیز خودروی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال توقیف و راننده آن دستگیر شد.

گلوگاه شهید میرزایی، آخرین ایستگاه کالای قاچاق ۵۰ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس نیز در عملیاتی دیگر از تردد یک خودرو کامیون حامل کالای قاچاق در جاده خروجی بندرعباس مطلع شدند.

وی ادامه داد: مأموران کامیون را در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس متوقف و در بازرسی از آن یکهزار و ۴۶۹ کارتئن حاوی اسپیکر، مچ بند هوشمند و هندزفری قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: کالاهای کشف شده بدون بارنامه و مجوزهای گمرک بوده و با اسناد خلاف واقع وارد کشور شده بودند که یک متهم در این خصوص دستگیر شد.

 

دیدگاه