اجرای حکم پرونده "دهکده آبی پارس" با رد مال به ۱۲۴۸ مالباخته

دادستان تهران از اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی "دهکده آبی پارس" و پرداخت کامل رد مال به بیش از ۱۲۰۰ نفر مالباختگان خبر داد.

علی صالحی؛ دادستان تهران گفت: حکم پرونده کثیرالشاکی "دهکده آبی پارس" اجرا و طی آن رد مال به بیش از 1200 نفر مالباخته پرداخت کامل شد.

با اشاره به اجرای حکم پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران، اظهار کرد: محکومان این پرونده که 6 نفر هستند با جلب اعتماد مردم از طریق سپرده پذیری غیرمجاز، به اتهام اخلال جزئی در نظام اقتصادی کشور به حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: دو شرکت "دهکده آبی پارس" و "آینده‌سازان سرزمین من" بدون تأیید بانک مرکزی، وجوه مردم را دریافت و با وعده پرداخت سود‌های هنگفت بانکی، موجبات اغوا و فریب مالباختگان را فراهم آورده بودند.

دادستان تهران تصریح کرد: پرونده بالغ بر یک هزار و 248 نفر شاکی داشت و مبلغ رد مال تعیین شده 104 میلیارد تومان بوده که پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام، جلسات متعددی با حضور محکومان، شکات و وکلای طرفین در دادستانی تهران برگزار و درخصوص نحوه پرداخت رد مال تصمیم گیری نهایی و منتهی به پرداخت کامل رد مال به ماباختگان شد.

 

دیدگاه