شلیک پلیس برای دستگیری ۲ زورگیر در تجریش

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ موبایل‌قاپ و ۲ زورگیر در جریان ۲ عملیات جداگانه پلیس در شمال تهران خبر داد.

سردار محمد معظمی گودرزی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز اخیر پرداخت و گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر ماموران پلیس پیشگیری تهران بزرگ در کلانتری‌ها، گشت‌های انتظامی و ... با تعدادی از مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد کرده‌اند که به تشریح برخی از آنها پرداخته می‌شود.  

وی با بیان اینکه یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری دو موبایل قاپ در شمال تهران است، گفت:‌ درپی دریافت چندین گزارش از وقوع موبایل قاپی در محدوده دربند تهران، ماموران رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در گام نخست در مناطق سرقت و جرم‌خیز حاضر شده و اقدام به کنترل دوربین‌های مداربسته کردند که در نتیجه همین اقدام نیز هویت متهمان مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه هویت متهمان به کلیه گشت‌های انتظامی اعلام شد، گفت:‌ سرانجام روز گذشته ماموران کلانتری در خیابان ولیعصر، متهمان را مشاهده کرده و دستور توقف آنان را اعلام کردند، اما این افراد بدون توجه به دستور ایست به سرعت از محل متواری شدند که در همین راستا عملیات تعقیب و گریز آغاز شده و مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی اعلام شد.

وی با بیان اینکه طرح مهار برای متوقف کردن موتورسیکلت متهمان اجرا شد، گفت: متهمان پس از آنکه از سوی ماموران متوقف شدند، برای فرار به سمت آنان حمله‌ور شدند که با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی زمینگیر و دستگیر شدند.

معظمی گودرزی با اشاره به انتقال دو متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان، گفت: متهمان که ۲۴ و ۲۷ سال سن داشتند، در جریان تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۰ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم، گفت: متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات ماموران نیز برای شناسایی مالباختگان و دیگر جرائم ارتکابی احتمالی ادامه دارد.

دستگیری ۲ زورگیر در تجریش

معظمی گودرزی از دستگیری دو زورگیر که با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از مردم در محدوده تجریش کرده بودند، خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران دایره عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش درحال گشت‌زنی در محدوده خیابان شریعتی تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت دو ترک که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک شده و  رفتار آنان را تحت مراقبت های ویژه پلیسی قرار دادند که ناگهان در همین حین یکی از این افراد به طرف پسر نوجوانی حمله‌ور شده و با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از وی کرد.  

وی با بیان اینکه ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند، گفت: این افراد به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شدند که در همین راستا با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. دقایقی بعد نیز ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرده و موتورسیکلت متهمان را متوقف کردند.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه هر دو متهم زورگیر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: همچنین موتورسیکلت و لوازم همراه این افراد نیز تحت بررسی قرار گرفت که علاوه بر سلاح سرد،   دو عدد اسپری اشک‌آور نیز از آنان کشف شد.

وی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی، گفت: دو متهم که حدود ۳۰ سال سن و سابقه دستگیری به جرم سرقت را نیز داشتند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همکاری یکدیگر معترف شدند. آنان همچنین اعتراف کردند که پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند که اقدامات برای دستگیری این مالخر نیز آغاز شده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه تاکنون پنج نفر از شاکیان این افراد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت: برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق موتورسیکلت‌های مردم

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در حین پرسه‌زنی با موتورسیکلت مسروقه خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد در محدوده  خیابان شهید بهشتی تهران درحال گشت‌زنی بودند که به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که رفتار نامتعارف از خود نشان می‌داد مشکوک شدند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، موتورسیکلت مذکور  چندی قبل به سرقت رفته و سرنشین آن سارق حرفه‌ای است. در همین راستا نیز دستور ایست وسیله نقلیه مذکور از سوی ماموران صادر شد.

وی با بیان اینکه سرنشین موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد، گفت: این فرد با انجام حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و به هشدار ماموران توجهی نشان نداد. با این وجود دقایقی بعد ماموران که اقدام به اجرای طرح مهار وسیله نقلیه کرده بودند، این موتورسیکلت را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه از کوله پشتی متهم آلات و ادوات سرقت کشف شد، خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت مذکور و دیگر سرقت‌های موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد. همچنین  در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده و اقدام به سرقت‌ موتورسیکلت شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران کرده است. در همین راستا نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در لواسان

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق سابقه دار اماکن خصوصی در محدوده لواسانات تهران نیز خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده لواسانات تهران رسیدگی به موضوع سریعاً در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار گرفت و ماموران با انجام با تحقیقات محلی محدوده جغرافیای جرم و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار متهم را که فردی حدوداً ۳۳ ساله بود، مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه متهم جزو افراد سابقه‌دار بود، گفت: تیم عملیات کلانتری پس از دریافت این اطلاعات بلا فاصله در محل حاضر شده و با اجرای عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. در ادامه نیز متهم پس از انتقال به کلانتری لواسانات در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت دیگر اعتراف کرده و انگیزه خود را تامین نیازهای مالی اعلام کرد. سپس برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه