آزادشدن زن افغانستانی که توسط برادرانش 25 سال در خانه زندانی بود + فیلم

یک زن افغان که ۲۵ سال عمرش را در یک اتاق تاریک و متعفن از سوی برادرش به دلیل اختلافات خانوادگی زندانی بوده توسط طالبان آزاد شده است.

وزارت داخله طالبان اعلام کرده است که یک زن افغان را که به گفته آن‌ها ۲۵ سال در یک زندان خانگی در کابل زندانی بوده، آزاد کرده است.

 

این وزارت با انتشار ویدئوی از این زن گفته است: نیکبخت ۲۵ سال عمرش را در یک اتاق تاریک و متعفن از سوی برادرش به دلیل اختلافات خانوادگی زندانی بوده است.

نیکبخت، باشنده منطقه چهارقلعه از مربوطات حوزه دهم شهر کابل است.

در ویدئوی منتشرشده، این زن و وضعیت زندگی او در اتاقی که برای ۲۵ سال زندان بوده، نشان داده شده است.

او با نگاه‌های هراسان و صدای ضعیف از افراد طالبان خواهان تامین امنیت خودش می‌شود.

دستگیری برادران زنی که 25 سال اسیر بود

وزارت داخله طالبان گفته که چهار نفر از نزدیکان این زن را در این ارتباط بازداشت کرده است.

مسئولان بیمارستانی که این زن اکنون در آن بستری است، گفته‌اند که او از سوء تغذیه، کم خونی، پوکی استخوان و به دلیل عدم تحرک از مشکلات مفصلی رنج می‌برد. به گفته مسئولان او اکنون دچار مشکلات روحی نیز است.

برادر او نیز مدعی شده است که شوهرش اجازه نمی‌داد تا آنان نیکبخت را از این اتاق بیرون کنند و نگران بود که سر و صدای او به گوش همسایه‌ها برسد.

دقیقا مشخص نیست که دلیل اصلی این «اختلافات خانوادگی برادرش با او چه بوده است، اما سخنگوی وزارت داخله طالبان تلویحا اشاره می‌کند که اختلاف بر سر میراث می‌تواند یکی از دلایل این رفتار خانواده علیه او باشد.

در افغانستان مساله تقسیم میراث در موارد زیادی موجب دعوا میان اعضای خانواده‌ها و اقوام می‌شود و زنان در اکثراین موارد قربانی اصلی این نوع نزاع‌ها هستند.

منبع: فرارو
دیدگاه