اعدام قاتل سرباز کلانتری

قاتلی که سرباز دهه هشتادی کلانتری ۱۱۰ شهدای تهران را هنگام انتقالش از دادسرا به کلانتری به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

ساعت ۱۳ شنبه نهم مرداد امسال سرباز کلانتری ۱۱۰ شهدای تهران هنگام انتقال سارق موتورسیکلت از دادسرا به کلانتری، با ضربه‌های چاقوی سارق کشته شد. پس از آن علی، سارق ۲۹ ساله که مرتکب قتل شده بود با دستبند فرار کرد، اما تحت تعقیب قرار داشت تا این‌که ۱۰ ساعت بعد از فرار در بوستانی در کرج بازداشت و موتور سرقتی از او کشف شد.

در بررسی‌های اولیه معلوم شد ماموران کلانتری ۱۱۰ شهدا هنگام گشت‌زنی به علی مشکوک شدند و با استعلام پلاک موتورسیکلتی که سوارش بود، دریافتند موتورسیکلت سرقتی است. بنابراین علی بازداشت و بلافاصله به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران منتقل و مشخص شد متهم  ۵ سابقه سرقت دارد. بنابراین قرار شد برای تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال یابد، اما زمانی که سرباز وظیفه، متهم جوان را از دادسرا بیرون آورد تا سوار خودرو به کلانتری منتقل کند، علی مدعی شد  گرسنه است و از سرباز خواست تا برای او غذا تهیه کند.

سرباز وظیفه عبدالجبار مختوم‌نژاد هم غافل از نقشه شومی که متهم 34 ساله در سر دارد برایش غذا تهیه و دستبند یکی از دستان او را باز کرد تا راحت غذایش را بخورد، اما متهم با چاقویی که در لباسش پنهان کرده بود چندین ضربه به سرباز زد و پا  به فرار گذاشت.

پس از آن سرباز وظیفه به بیمارستان منتقل شد ولی به‌دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. عبدالجبار مختوم‌نژاد، سرباز ۲۰ ساله‌ای با ۱۵ ماه خدمت و ساکن یکی از شهرستان‌های استان گلستان بود که در کلانتری به عنوان قاری قرآن و مداح هم معروف بود.

قاتل این سرباز وقتی مقابل بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران نشست، با اعتراف به کشتن او مدعی شد یکدفعه به فکر فرار افتاده و با چاقو سرباز را زخمی کرده و مرگش را رقم زده و از این کرده خود پشیمان است. 

متهم در جلسه دادگاه گفت: «چون سابقه کیفری زیادی داشتم، برای ترس از دوباره بازداشت‌شدن تصمیم به فرار گرفتم. نمی‌دانم چرا یک لحظه وسوسه شدم فرار کنم. خانواده‌ام دنبال کارهایم بودند تا با وثیقه آزاد شوم. نمی‌دانستم ضرباتی که به سرباز جوان وارد کردم باعث شهادت او شده باشد.»

در نهایت پس  از جلسه محاکمه این قاتل از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم  و حکم صادره عینا در دیوان عالی کشور تایید و او صبح چهارشنبه به دار مجازات آویخته شود.

 

دیدگاه