بیشترین تخلفات شبانه رانندگان چیست؟

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های راهور پایتخت در خصوص بیشترین تخلفات رانندگی هنگام شب گفت: سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب و سبقت‌های غیرمجاز تخلفاتی است که شب‌ها در بزرگراه‌های پایتخت اتفاق می‌افتد.

به گزارش جهان مانا ، سرهنگ صفر عبادی روز شنبه افزود: کار پلیس تعطیلی بردار نیست و همکارانم در طرح برخورد با تخلفات شبانه، بصورت مدام و مستمر با تخلفات خوردوها در بزرگراه‌های پایتخت برخورد قانونی می‌کنند.

وی با سرعت غیرمجاز را مهمترین تخلف شبانه رانندگان در بزرگراه‌ها عنوان کرد و گفت: دیشب واژگونی کامیون را در بزرگراه صدر داشتیم که علت اصلی آن سرعت غیرمجاز بود.

به گفته سرهنگ عبادی، اگر یک لحظه حواس راننده‌ای گوشی به دست کپرت شود، ۶ دهم ثانیه طول می کشد تا مغز او به پا فرمان ترمز کردن بدهد و در این مدت خودروی او ۶ متر به جلو رفته است.

وی ادامه داد: تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ شبانه روز در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران حضور دارند و امنیت تردد را برای رانندگان تامین می‌کنند و عرصه را برای رانندگانی که امنیت تردد و عبور و مرور را سلب کرده‌اند، تنگ می‌کنند.

سرهنگ عبادی عامل دوم در تصادفات شبانه روز در بزرگراه‌ها را استفاده از تلفن همراه حین رانندگی عنوان کرد و گفت: طبق قانون هر نوع استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ممنوع است چرا که باعث عدم توجه به جلو و در نهایت تصادفات می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های راهور پایتخت همچنین یادآور شد: سرعت غیرمجاز و توقف در حاشیه بزرگراه هم بسیار خطرآفرین است و باعث بروز تصادفات و مشکلات بسیار زیادی برای دیگر رانندگان می‌شود.

سرهنگ عبادی به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مطمئنه برانند چرا که عاقبت تصادف با سرعت زیاد، واژگونی و برخورد با مانع است که مصدومیت و یا مرگ راننده را در پی دارد.

به گزارش ایرنا، ۹ مهر امسال سرهنگ موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه پایتخت خبر داده و گفته بود: در ۶ ماهه اول امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که ۶۰ درصد از این تصادفات منجر به فوت، در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار