کشف غافلگیرکننده یک گنج در حیاط خانه + عکس

یک خانواده نروژی که برای پیدا کردن یک گوشوارۀ گمشده، حیاط ‌پشتی خانه خود را بررسی می‌کردند، آثار تاریخی متعلق به عصر وایکینگ‌ها را کشف کردند.

 

به گزارش جهان مانا ، ‌ این خانواده نروژی که در جزیره‌ «Jomfruland» زندگی می‌کنند، پس از اینکه دستگاه فلزیاب را روشن کردند، این آثار تاریخی را که در نزدیکی تنه یک درخت مدفون شده بود، پیدا کردند. این خانواده بلافاصله با مسئولان حوزه میراث و فرهنگ منطقه تماس گرفتند تا این آثار تاریخی را شناسایی و جمع‌آوری کنند.

کشف غافلگیرکننده در حیاط خانه

یکی از اعضای این خانواده در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های نروژی توضیح داد که با حفاری در عمق ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری زمین بود که با اشیاء قدیمی مواجه شد.

باستان‌شناسان با بررسی این آثار تاریخی به این نتیجه رسیدند که قدمت این سنجاق‌سینه‌ها به قرن نهم میلادی بازمی‌گردد. با توجه به اینکه آثاری از طلا روی این سنجاق‌سینه‌های برنز دیده می‌شود، می‌توان احتمال داد که این اشیاء در ابتدا طلاکاری شده بودند.

به گفته باستان‌شناسان، این سنجاق‌سینه‌ها احتمالا بخشی از اشیائی بودند که در محل دفن یک زن قرار داده شده بودند. سنجاق‌سینه‌ها اغلب در گورهای متعلق به عصر آهن وایکینگ‌ها کشف می‌شوند.

یکی از این سنجاق‌سینه‌ها به شکل بیضی ساخته شده و سنجاق‌سینه دوم دایره‌ای‌شکل است.

کشف این اشیاء با توجه به اینکه نخستین شواهد محکم از حضور وایکینگ‌ها در جزیره «Jomfruland» محسوب می‌شوند، از اهمیت زیادی برخوردارند.

کشف اشیای باستانی و گنج در حیاط خانه در نروژ

 

دیدگاه