بازداشت دو سارقی که با پول حاصل از سرقت ، ملک خریدند !

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که با پول حاصل از فروش اموال مسروقه اقدام به خرید چندین ملک کرده بودند، خبرداد.

به گزارش جهان مانا ، سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ درپی دریافت چندین پرونده سرقت از منزل و پالایش تصاویر به دست آمده از صحنه‌های سرقت، یکی از سارقان حرفه‌ای که با همکاری همدستش و به شیوه‌های مختلف از منازل مسکونی در سطح شهر تهران سرقت کرده بود، شناسایی شد. با کسب این اطلاعات و در ادامه انجام اقدامات پلیسی مشخص شد که متهم اصلی پرونده پس از ارتکاب سرقت اموال مسروقه را به فروش رسانده و وجوه دریافتی را به حساب دو خواهر خود واریز کرده است.

وی ادامه داد: تحقیقات کارآگاهان حاکی از آن بود که متهم اصلی پرونده با واریز وجوه اموال مسروقه به حساب خواهران خود، چند ملک را به نام خواهران خود خریداری کرده است. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه با شناسایی آخرین مخفیگاه سارق حرفه‌ای، متهم به همراه دو خواهرش، دستگیر و به مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم در جریان بازجویی‌ها به ۲۵ فقره سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد. همچنین ادامه بررسی کارآگاهان نشان از این داشت که متهم دوم پرونده پس از دستگیری همدستش به سرقت از منازل با همکاری سایر سارقان پرداخته است و همین سرنخ کافی بود  تا اعضای باند دوم سارقان منزل شهر تهران نیز شناسایی شوند.

ولی‌پور گودرزی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام هماهنگی‌های قضایی و اخذ مجوز قضایی، همدست دیگر این فرد را نیز شناسایی و دستگیر کرده و از این طریق باند دوم سرقت را نیز متلاشی کردند. 

به گفته وی متهم دوم نیز پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ۶۰ فقره سرقت پس از دستگیری همدستش با همکاری باند دوم اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۴۰ فقره از محل‌های سرقت شناسایی شده است، گفت: همچنین اقدامات برای دستگیری سه متهم متواری که از اعضای باند دوم بودند، همچنان ادامه دارد. برای متهمان دستگیر شده نیز پرونده‌ای تشکیل شد و آنان به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه