خالی کردن حساب با پیامک جعلی سامانه عدالت

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی فردی خبرداد که اقدام به برداشت غیرمجاز ۲۰ میلیون تومان از حساب یکی از شهروندان کرده بود.

به گزارش جهان مانا ، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی گفت: با شکایت یک خانم میانسال مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی اظهار داشت پس از دریافت پیامکی مبنی بر نصب نرم افزار عدالت همراه برای دسترسی آسان به امور قضایی مربوط به خود، این نرم افزار را با کلیک بر روی لینک ارسال شده نصب کردم و بعد از ورود به نرم افزار، برای مشاهده ابلاغیه مبلغ ۲ هزار تومان واریز کردم که مدتی پس از واریز وجه، متوجه برداشت غیرمجاز از حساب خود شدم.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد که نرم افزار نصب شده روی گوشی تلفن همراه شاکی جعلی بوده و شاکی با وارد نمودن اطلاعات شخصی و مشخصات کارت بانکی برای انتقال مبلغ ۲ هزار تومان مورد سوءاستفاده توسط متهم قرار گرفته که منجر به برداشت غیرمجاز به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از حساب بانکی وی شده است.

سرهنگ سلطان آبادی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدام اطلاعاتی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند. متهم در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی در مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرد.

 

دیدگاه