چه کسی خواستار استفاده از عنوان " آیت الله " برای " آقای خامنه‌ای" در دوران ریاست جمهوری شد؟

هاشمی رفسنجانی رییس مجلس دوم شورای اسلامی، در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب، خواستار استفاده از استفاده از پیشوند " آیت الله " برای " جناب آقای خامنه ای " شد.

 

در این مراسم تحلیف که در تاریخ پنجشنبه 18 مهر 1364 برگزار شد، هاشمی رفسنجانی رییس مجلس دوم شورای اسلامی بود.

او بخشی از سخنرانی اش را به شخص رییس جمهور اختصاص داد.

 هاشمی رفسنجانی در توجیه علت بیان این سخنان به مستمعین گفت که :« فکر می کنم در این مقطع و در این مجلس، جزو وظایف من باشد کمی به شخص جناب آقای خامنه ای ریاست مترم جمهوری بپردازم. البته حرفهای اساسی و مهمتر را انسان در حیات شخصیتی که برادر خودش تلقی میشود، نمی تواند بزند . انشالله در شهادت ایشان و در شهادت کسانی که این راه را انتخاب کرده اند، بعدا فضایل این انسانها گفته میشود . این راهی است که ما انتخاب کرده ایم. »

هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود : « من فکر میکنم بهترین کسی که میتواند امروز درباره جناب آقای خامنه ای حرف بزند، بنده هستم. نه از همه مناسب تر ولی جزو مناسب ترین افرادی که ایشان را میشناسد. بیش از 25 سال است که بنده افتخار آشنایی با ایشان را دارم و خدا میداند که در تمام این 25 سال هیچ روزی بر من نگذشته که ارادتم نسبت به ایشان از روز قبلش کمتر بشود...»

در بخشی دیگر از این مراسم ، هاشمی رفسنجانی گفت: « ...یک نکته دیگری میخواهم عرض کنم. بسیاری از همدرسان  و دوستان ایشان که امروز همه آنها به حق لقب آیت الله دارند، آقای خامنه ای در زمان تحصیل و امروز، ما می دانیم که سطح سوادشان از آنها بالاتر بوده یا مساوی بوده ، خاضعانه حاضر نیستند حتی در مسایل علمی ... از این گونه القاب استفاده بکنند.

شخصیت وارسته فکری ، علمی ، زهد ، سیاسی از هر جهت خداوند به این جمهوری عطا کرده و ملت ما با شعورشان و با وجدان جمعی شان این احساس را دارند  در آراءشان این مساله را اظهار می کنند. و ایشان  می توانند محوری برای وحدت کشور و انسجام نیروهای کشور در سراسر کشور باشند و انشالله ما در دوره آینده ریاست ایشان از موفقیت های بیشتری در جهت امور اجرایی و هماهنگی سه قوه و مخصوصا مسایل جنگ برخوردار باشیم ...

آقایان یادشان هست که روزهای اول جنگ، از میان ما ایشان جزو نوادر افرادی بودند که لباس رزم پوشیده و در میدانهای جنگ بودند و برای اقامه نماز جمعه با لباس رزم از اهواز به تهران  برمی گشتند . انشالله ایشان موفق بشوند این جنگ را هم به خوبی به پایان برسانند...»

 

منبع: آیند
دیدگاه