نماینده سلمان شهر در صحن علنی مجلس؛

نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف باید در خصوص کشته شدن دو روستایی بی گناه پاسخگو باشند

سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: دیروز در واقعه تلخ و تاسف بار در روستای دانیال بخش سلمان شهر شهرستان عباس آباد، در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم به بهانه وقف، مبتنی بر وقفنامه ای مجهول، 2 نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه مشکل در نابسامانی امور وقف در کشور و سردرگمی محاکم در صدور آراء ضد و نقیض است، افزود: نتیجه آن نیز کشته شدن مردم می شود و ما این امر را بارها به بالاترین سطوح کشور اعلام و متذکر شده ایم. آنچه دیروز رخ داد قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود.

وی خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه این حادثه دردآور است به مردم اهالی اصیل دانیال و سلمان شهر به ویژه خانواده های داغدار تسلیت گفت و یادآور شد: دیروز و امروز از وزیر کشور گرفته تا دیگر مقامات ملی و استانی و رئیس کمیسیون امنیت ملی صحبت کردند و از آن ها خواستار رسیدگی به این واقعه اسفناک شدند.

حسینی تصریح کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف باید نسبت به کشته شدن دو روستایی بی گناه پاسخگو باشند و موضوع را پیگیری کنند و همچنین از تجربه های گذشته درس بگیرند و اطلاع رسانی در این خصوص دقیق، صحیح و صادقانه باشد، آنچه که مخابره می شود اطلاع رسانی صحیحی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی پیرو تلاش های دیروز رئیس و نایب رئیس کمیسیون به این موضوع ورود کنند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود.

وی افزود: بار دیگر ضمن تسلیت به اهالی اصیل دانیال و خانواده های متوفی از مردم شریف به دلیل این سوءتدبیر جانکاه عذرخواهی می کنم و امیدوارم زبان مسئولیت پذیر و عذرخواه مسئولان نیز باز شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ روستای دانیال سلمان شهر، گفت: این نکته را عرض می کنم که روز گذشته در جلسه سران، ریاست محترم قوه قضائیه در جریان موضوع بودند و پیگیر هستند و شخصا مسئله را در این جلسه مطرح کردم، مردم عزیز نیز مطمئن باشند که ایشان به طور ویژه این موضوع را پیگیری می کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری کند تا ان شاءالله رسیدگی جدی و دقیقی در این حادثه تلخ صورت گیرد.

 

دیدگاه