دعوت رییسی از پادشاه عربستان برای سفر به تهران

سخنگوی وزارت امور خاجه در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در ارتباط با زمان سفر وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عربستان به تهران و ریاض نیز گفت: همانطور که می‌دانید وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عربستان به صورت متقابل از یکدیگر برای سفر به تهران و ریاض دعوت به عمل آورده‌اند.

کنعانی در این زمینه افزود: چندی پیش نیز شاهد دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیس‌جمهور برای سفر به این کشور بودیم که آقای رئیس جمهور به صورت مکتوب پاسخ این دعوت را دادند و آقای رئیسی نیز از پادشاه عربستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آوردند .

سخنگوی وزارت امور خاجه جمهوری اسلامی ایران، همچنین با بیان اینکه ما در مسیر اجرایی کردن دو موافقتنامه جامع بین دو کشور که در سالهای قبل بین تهران و ریاض به امضا رسیده است، هستیم، گفت: این توافقنامه ها شامل همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، ورزشی و امنیتی است و ان‌شاءالله با تکمیل گام‌های اجرایی، برای اجرایی کردن این موافقتنامه ها ، شاهد تبادل هیات‌های مشترک بین دو کشور خواهیم بود.

کنعانی گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود بین ایران و عربستان در اولویت توجه ما قرار دارد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه