تماس‌ از جاهای مختلف، علت منتفی شدن استیضاح خاندوزی !

یک نماینده مجلس گفت: تعداد امضا‌ها برای استیضاح خاندوزی زیاد بود، ولی الان می‌گویند امضا‌ها به ۹ امضاء یعنی کمتر از ۱۰ امضاء رسیده است. برای پس گرفتن امضاء از جا‌های مختلفی با ما تماس گرفته شد.

 

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان متقاضی استیضاح سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در واکنش به پس گرفته شدن تعدادی از امضاء‌های تقاضای استیضاح و از حدنصاب افتادن آن، گفت: اولا برای خودم متاسفم که متاسفانه نتوانستیم استیضاح وزیر اقتصاد را به سرانجام برسانم. نکته دوم اینکه تمام سعی خود را خواهیم کرد که مجدد استیضاح را مطرح کرده و به صحن مجلس بیاوریم.

 بخش‌هایی از گفت و گوی باقرزاده را در ادامه می‌خوانید:

  • متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم، برای استیضاح وزیر اقتصاد، با مواردی که واقعا شایسته نیست که من اینجا ذکر کنم بسیاری از نمایندگان منصرف شدند.
     
  • به اعتقاد من چنین امری شایسته و بایسته این مجلس نبود و نیست که امروز مردم ما در مشکلات عدیده اقتصادی در حوزه معیشت به‌سر می‌برند و با گرانی قابل توجهی مواجه هستند، مشکلات فراوانی وجود دارد و در چنین شرایطی اقدام مناسبی مشاهده نمی‌شود.
     
  • ممکن است دوستان بگویند این‌ها به وزیر اقتصاد ارتباط ندارد، پس وزیر اقتصاد چه کاره است؟ اصلا دوستان دولت بیایند روشن کنند که بالاخره نقش وزارت اقتصاد کجاست؟ این بانک‌ها که همه می‌گویند عامل بسیاری از مشکلات هستند، خب چه کسی باید رسیدگی و ساماندهی کند؟ وقتی بحث می‌شود می‌گویند که ربطی به وزیر اقتصاد ندارد.
     
  • این فرافکنی‌ها خوب نیست، اینکه مسئولیت را گردن دیگران بیندازیم کار درستی نیست. امروز ما معتقدیم که عمده مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مدیران ناکارآمدی است که در وزارت اقتصاد از بالا تا پایین حضور دارند.
     
  • ما متاسفیم که این اتفاق رخ نداد، ولی به عنوان قولی که به مردم دادیم و آن قسمی که خوردیم در جهت پیگیری مشکلات مردم، چون منشاء بسیاری از این ناکارآمدی‌ها و مشکلات را در این وزارتخانه می‌بینیم حتما پیگیری خواهیم کرد که ان‌شاء‌الله این اتفاق مجدد به جریان بیفتد، ولی متاسفانه در پیگیری‌هایی که دوستان انجام دادند، استیضاح را از عدد انداختند.
     
  • از تعداد کلی امضا‌های متقاضیان استیضاح اطلاع دقیق ندارم، اما تعداد امضا‌ها زیاد بود، ولی الان می‌گویند امضا‌ها به ۹ امضاء یعنی کمتر از ۱۰ امضاء و حدنصاب مورد نیاز برای طرح استیضاح در صحن مجلس رسیده است. برای پس گرفتن امضاء از جا‌های مختلفی با ما تماس گرفته شد.

 

 

 

منبع: ایلنا
دیدگاه