شعار شفافیت مجلسی ها باز هم "توزرد" از آب درآمد!

جلسه استیضاح دو روز قبل فاطمی امین وزیر سابق صمت، یک فرصت مغتنم برای نمایندگانی بود که خود را حامی «شفافیت آرا » معرفی می کنند.ا

 

به گزارش جهان مانا، با این حال که تاکنون بیش از دو روز از آن جلسه استیضاح میگذرد، هنوز خبری از رای این مدعیان به وزیر برکنارشده ابراهیم رییسی نیست و معلوم نیست آنها جزو موافقان استیضاح بودند یا مخالف و ممتنع!

روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه،  162 بهارستان‌نشین توانستند در مقابل 102 رای مخالف و 2 رای ممتنع، فاطمی امین را از وزارت صنعت معدن و تجارت عزل کنند. 6 نفر هم رای باطله دادند!

همزمان برخی نماینده های موافق استیضاح، برگه رای خود را مقابل دوربین عکاسان گرفتند یا با نشان دادن عدد 4 توسط انگشتانشان ، نظر مثبت خود را علنی کردند. تعدادی هم سراغ شبکه های اجتماعی در فضای مجازی رفتند و با انتشار عکس برگه رای‌شان، رای خود را درباره وزیر سابق ولی همچنان محبوب ابراهیم رییسی به نمایش گذاشتند.

البته تعداد این نماینده به تعداد انگشتان دست و پا نمی رسید و آنچه که بیشتر جلب توجه کرد، غیبت چهره های شاخص و مشهور و پر سروصدای مجلس بود که موقع آزمون شفافیت، ترجیح داده اند رای خود را مخفی نگه دارند.

نکته جالبتر آنکه در سامانه  « نتایج آرای نمایندگان داوطلب» به نشانی  https://trvotes.parliran.ir/ تا لحظه انتشار این گزارش، هنوز آرای جلسه استیضاح فاطمی امین منتشر نشده است که خود این هم بسیار قابل تامل است و عکس آن را در ذیل می بینید.

سایت نتایج آرای نمایندگان داوطلب

 

در ادامه، اسامی برخی نمایندگان و نحوه مواجهه آنان با رای هایشان در جدول ذکر شده است:

 

جدول رای به استیضاح فاطمی امین

 

 

منبع: آیند
دیدگاه