جهانگیری با شکایت قالیباف به دادگاه می‌رود/ اتاق فکر رییس مجلس به دنبال چیست؟

رییس قوه مقننه از معاون اول رییس دولت قبل، شکایت کرده است. علت این شکایت به مناظره های انتخاباتی سال 96 بازمیگردد.

 

به گزارش جهان مانا، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ برگزار شد، ۶ نامزد از جمله محمد باقر قالیباف و اسحاق جهانگیری حضور داشتند اما رقابت اصلی میان ابراهیم رییسی و حسن روحانی بود. میرسلیم و هاشمی طبا نیز دو کاندیدای دیگر راه یافته به دور نهایی رقابتها بودند.

جهانگیری برای دفاع از جریان اصلاحات وارد رقابتهای انتخاباتی شد و در عین حال از عملکرد دولت یازدهم که مسئولیت معاونت اولی رییس جمهوری را بر عهده داشت، دفاع کرد. در نهایت هم به نفع حسن روحانی از رقابتها کنار رفت. 

قالیباف نیز بعد از پایان مناظره ها به نفع ابراهیم رییسی کناره گیری کرد. با وجود این، گویی برخی مسایل مطرح شده در مناظره ها برای او سنگین تمام شد چرا که کمی بعد اقدام به شکایت از جهانگیری کرد.

جهانگیری در یکی از مناظره ها که اردیبهشت 1396 برگزار شد، خطاب به قالیباف گفت : « 2200 میلیارد تومان املاک مردم را بخشیدند، آپارتمان 10 میلیادر تومانی را 2 میلیارد تومان دادید، هر کس خواست ورود کند نگذاشتند. در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، داستان گفت در قضیه املاک نجومی به 59 تخلف رسیدیم. مجلس می خواست وارد شود و تحقیق و تفحص کند، آقای قالیباف لابی کردید نگذاشتید، چرا جلوی تحقیق و تحفص شورای شهر را گرفتند. چرا افشاگر را 3 ماه در سلول انفرادی زندانی کردند. آقایان همچنان می خواهند با روحیه نظامی برخورد کنند.»

حالا حدود شش سال بعد از آن زمان، اسفند 1401 قالیباف اقدام به طرح شکایت از رقیب مناظره ای خود کرده است؛ اقدامی که باعث تعجب ناظران سیاسی شده است. به خصوص که قالیباف که از قضا در حال حاضر رییس مجلس هم هست،  یک پرونده و موضوع قدیمی را بازگشایی کرده است. به همین خاطر این گمانه وجود دارد که علت این شکایت میتواند یا مربوط به رقابتهای انتخابات مجلس باشد که اسفند امسال برگزار خواهد شد و یا برای تحریف افکار عمومی است. 

شکایت رییس قوه مقننه از معاون اول رییس جمهوری پیشین، آن هم به خاطر مسایل پیش‌ آمده در مناظره‌های انتخاباتی، در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است و باید منتظر ماند تا روشن شود «اتاق فکر» قالیباف چه برنامه‌ای برای بهره‌برداری از این موضوع دارد.

 

 

 

دیدگاه