زلنسکی مدعی شد؛

ایران بیش از 1000 پهپاد به روسیه فروخته‌

رییس‌جمهور اوکراین طی گفت‌وگویی مدعی شد: ایران بیش از یک‌هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه] فروخته‌ است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند.

 

به گزارش فارس و بنا بر گزارش «اوکرینفورم» زلنسکی در مصاحبه ای که به صورت زنده از کانال یوتیوب دفتر ریاست جمهوری اوکراین پخش شد، به رسانه‌های جمعی ایتالیا گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه] تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه] فروخته‌ است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن هشدار به آن دسته از سیاستمداران ایتالیایی که تأکید کرده بودند تنها کمک‌های بشردوستانه و نه سلاح در اختیار کی‌یف قرار گیرد، گفت که تسلیحاتی که در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد درحال حاضر یک کمک دفاعی به حساب می‌آید که به محافظت از مردم اوکراین و توانمندی این کشور برای بقا در مقابل حملات روسیه کمک می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «پوتین همچون یک یغماگر و درنده است و احساس می‌کند وقتی کشوری در این انجمن از نظر دریافت کمک دچار ضعف می‌شود، حس قدرت و انسجام پیدا می‌کند و شروع به اعمال نفوذ می‌کند و انجمن اتحادیه اروپا را در خصوص کمک به ما دچار اختلاف می‌کند».

 

دیدگاه