ایران حضور نظامی‌اش را در مرز اقلیم کردستان تشدید کرده؟

سه منبع عراقی کُرد در اقلیم کردستان عراق فاش کردند که سپاه پاسداران ایران، حضور خود در برخی مناطق مرزی ایران با عراق در مجاورت استان سلیمانیه را تقویت کرده است.

به گزارش العربی الجدید، سپاه ایران نیروی زرهی و واحدهای توپخانه ای را از پنجشنبه تشدید کرده است و در این میان نگرانی هایی از حملات جدید ایران به مناطق حضور مخالفان کرد ایران در عراق وجود دارد.

 

تقویت حضور نظامی ایران در مرزهایش با عراق، یک هفته پس از سفر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به تهران با حضور مقاماتی از اربیل انجام شده است.

در همین رابطه یکی از افسران نیروهای پیشمرگه در اربیل گفت که تجهیزات سپاه ایران به مناطق مریوان، وانه، و هورامان آورده شده است.

بنابر اطلاعات به دست آمده، تحرکات نظامی ایران با توجه به نگرانی ایران از فعالیت های گروه های مخالف کرد در عراق انجام شده است؛ امری که توسط بغداد و اربیل تکذیب می شود.

تاکنون هیچگونه واکنش رسمی به تقویت حضور نظامی ایران در مرزهای عراق صورت نگرفته اما به گفته ناظران، این مساله به شکست تلاش های عراق در متقاعد کردن ایرانی ها با اقدامات اخیر خود در مرزها اشاره می کند.

از طرفی دیگر آرام محمد، از افسران پیشمرگه گفت که کنترل نقطه صفر مرزی با ایران از جمله احداث برج دیده بانی و مراکز بازرسی ادامه دارد.

وی تاکید کرد که گروه های کرد مخالف ایران متعهد به عدم تجاوز به مرزهای داخل ایران و عدم فعالیت علیه ایران شدند.

محمد افزود که طرح کنونی عراق، استقرار نیروهای خود از خانقین تا منطقه سحیله در استان دهوک است.

وی توضیح داد که نیروهای جدید مرزبانی آماده خدمت در مرزها هستند اما باید منتظر تصویب بودجه برای آغاز فعالیت خود در نوار مرزی ایران باشند.

دیدگاه