این فرد خطرناک‌ترین زن کره شمالی است!

از این زن به عنوان رهبر آینده کره شمالی یاد می شود. او نیرویی بیرحم است که بنابر گزارش ها دستور اعدام مقام های کره شمالی را تنها به دلیل آن که اعصاب اش را خرد کرده بودند صادر کرده است.

در هوای مه آلود ماه فوریه(بهمن) هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی اینچئون در کره جنوبی فرود آمد. داخل هواپیما ۲۳ مسافر بودند: پنج مسئول، سه خبرنگار و بقیه محافظان. اما یکی از سرنشینان هواپیما مهم‌تر از سایرین بود. او یکی از نوادگان "کیم ایل سونگ" بنیانگذار سلسله حاکم بر کره شمالی بود. عکاسان و فیلمبرداران به عکاسی و فیلمبرداری از مهمانان پرداختند. اولین کسی که از فرودگاه بیرون آمد، "کیم یونگ نام" رئیس اسمی ۹۰ ساله کره شمالی بود که سوار اولین خودرو از دو خودروی سدان مشکی رنگ شد. سپس در سایه مرد قدبلند محافظ از کره شمالی و یک محافظ زن از کره جنوبی، زنی با اندامی ظریف با حدود ۳۰ سال سن از هواپیما بیرون آمد. او همزمان که به سمت دومین خودرو می‌رفت نگاهش ثابت بود و با حالتی صاف راه می‌رفت گویی که از قرار گرفتن در مرکز توجه در چنین لحظه تاریخی‌ای، احساس راحتی می‌کرد.

به گزارش تلگراف، این زن "کیم یو جونگ" خواهر کیم جونگ اون، رهبر فعلی کره شمالی بود. او به عنوان کوچک‌ترین فرد از هفت فرزند "کیم جونگ ایل" رهبر پیشین کره شمالی از دوران کودکی مورد علاقه والدینش بود و با عنوان "شاهدخت خانم یو جونگ" شناخته شده بود و روحیه‌ای جاه طلب داشت.

او از سال ۲۰۱۴ میلادی سرپرست سانسور حکومتی کره شمالی بود و اداره تبلیغات کشور را در دست داشته که مامور القای ایدئولوژی دولتی به مردم کره شمالی بوده است. نقش او در دولت از سال ۲۰۱۸ به‌طور چشمگیری افزایش یافته و نقش مهمی در زمامداری ایفا کرده. با استفاده از درس‌هایی که از پدرش آموخته قدرت سلسله‌اش را گسترش داده و در طول این مسیر با القابی، چون "دیو تشنه به خون" و "زن شیطان" نیز در میان مقام‌های کره شمالی شناخته شده است.

با این وجود، تا پیش از سفر به کره جنوبی کم‌تر کسی در خارج از کشور حتی نامش را شنیده بود. شاهدخت مرموز کره شمالی به مدت دو روز در ضیافت‌ها و مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ جانگ شرکت کرد. با انجام کار‌های بسیار جزئی مانند راه رفتن، نشستن، دست دادن و نادیده گرفتن "مایک پنس" معاون رئیس جمهور آمریکا، کره جنوبی را مجذوب خود ساخته بود. او به ندرت لبخند می‌زد و  به شهروندان کره جنوبی حتی "مون جائه این" رئیس جمهور آن کشور نگاهی از بالا به پایین داشت.

[از روسپی خواندن رئیس جمهور کره جنوبی تا میمون خواندن اوباما؛ خطرناک ترین زن کره شمالی: با یو جونگ خواهر کیم جونگ اون آشنا شوید/ با زنی در کره شمالی آشنا شوید که صرفا برای آن که مقام ها روی اعصاب اش بوده اند فرمان اعدام شان را صادر کرده است/ با]

او در جریان سفرش به کره جنوبی حتی یک بیانیه عمومی صادر نکرد و هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها انجام نداد. زمانی که ورزشکاران ایالات متحده وارد شدند، روی صندلی‌اش نشست و در حالی که دیگران به نشانه تشویق دست می‌زدند، قدری اخم کرده بود. کیم یو جونگ از صحبت مختصر در مقابل دوربین‌های عکاسان نیز خودداری کرد. ساکت می‌نشست و چهره‌اش بدون هیچ گونه احساسی به نظر می‌رسید. با این وجود، در آن سفر ۵۶ ساعته او سوژه بحث مردم کره جنوبی و فراتر از آن مردم سایر کشور‌ها تبدیل شده بود.

او با ظاهری ساده و لباس‌های عموما مشکی و گیره‌ای به شکل گل که موهایش را نگه می‌داشت در انظار عمومی ظاهر می‌شد. همین موضوع باعث می‌شد تا مفسران هرگونه تغییر کوچکی در ظاهرش را مورد تفسیر قرار دهند. برای مثال، یکی از کارشناسان به این نتیجه رسید که سایه چشم او باید یک خبر مثبت باشد؛ نشانه‌ای از اینکه او ماموریت خود را جدی گرفته است. یکی دیگر از مفسران افزوده بود: "او نه تنها زیبا بلکه مودب است"!

مهم‌ترین رویداد سفر او دیدار با مون رئیس جمهور کره جنوبی در خانه آبی در دفتر ریاست جمهوری و پس از آن ضیافت ناهار بود. در اینجا بود که او نامه‌ای شخصی از برادرش را تحویل داد و  راه  را برای دیدار‌های تاریخی رهبران کره شمالی و کره جنوبی هموار کرد. این که آن نامه توسط "کیم یو جونگ" تحویل داده شد حاوی مفهوم عمیقی بود.

کیم یو جونگ در صورت تمایل می‌توانست دستور اعدام هر یک از اعضای کمیته مرکزی ۲۵۰ نفره حزب کارگران کره را صادر کند به جز کیم جونگ اون. او اولین و تنها خواهر رهبر کره شمالی است که قدرت واقعی را در اختیار دارد.

زمانی که کیم ایل سونگ در سال ۱۹۹۴ درگذشت و کیم جونگ ایل به مقام رهبری رسید. دنیای خارج حتی آژانس‌های اطلاعاتی خارجی، درباره مرد جدید و هفت فرزند او که از چهار همسر مختلف به دنیا آمده بودند اطلاعات زیادی نداشتند. خارجی‌ها از سه فرزند کوچک او "جونگ چول"، "جونگ اون" و "یو جونگ" که همگی از محبوب‌ترین همسرش "کو بونگ هوئی" رقصنده به دنیا آمده بودند چیزی نمی‌دانستند.

کیم جونگ ایل ابتدا فرزندانش را در خانه آموزش می‌داند. سپس آنان را برای تحصیل به خارج از کشور در ژنو، برن و مسکو می‌فرستاد. در همان زمان و تاکنون شهروندان کره شمالی به اتهام تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ساخت کره جنوبی مجازات شده و می‌شوند. به همین دلیل رهبر آن زمان کره، نمی‌خواست کسی از سبک زندگی مجلل و پول خرج کردن برای بهترین غذا‌ها و شراب‌ها و یا تماشای فیلم‌های جیمزباند خبر دار شود.

آشپز سوشی ژاپنی کیم جونگ ایل که به مدت ۱۳ سال برای او کار کرده از جزئیاتی در مورد زندگی خانوادگی پشت در‌های بسته او مطلع است. "کِنجی فوجیموتو" (نام مستعار) از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۱ برای او کار می‌کرد و به رهبر کره شمالی و سه فرزند کوچکش دسترسی داشت. در آن زمان رهبر کره شمالی فرزندانش را از دیدار مادران مختلفشان منع کرده بود.

فوجیموتو توسط کیم جونگ ایل به ضیافت‌ها و مهمانی‌های نوشیدنی آخر شب دعوت شده می‌شد. او با اعضای کوچک خانواده کیم بازی می‌کرد، به پسر‌های خانواده یاد می‌داد که چگونه بادبادک بازی کنند و زمانی که کیم جونگ اون در اواسط نوجوانی خود قرار داشت دوست مخفی سیگار کشیدن‌های او بود.

به گفته فوجیموتو والدین "یو جونگ"، دخترشان را "شاهدخت" (پرنسس) خطاب می‌کردند و از دوران کودکی او محور خانواده حاکم بر کره شمالی بود. هنگام صرف غذا او در سمت چپ پدرش و مادرش در سمت راست پدرش می‌نشست. فوجیموتو او را به عنوان یک دختر با اراده توصیف می‌کند. فوجیموتو می‌گوید او کاملا آهنین نیست، اما دختری مصمم و سرسخت است. به زودی او در جلسات مهم از پدرش حمایت می‌کرد و زمانی که "بیل کلینتون" رئیس جمهور اسبق ایالات متحده، سفری کوتاه به پیونگ یانگ داشت کیم یو جونگ که هنوز ۲۲ ساله نشده بود منتظر کلینتون بود.

این ملاقات دیدگاه روشنی را در مورد سبک رهبری او به دست می‌داد: او با نادیده گرفتن کلینتون و عدم معرفی خود به طور مستقیم به سراغ "داگ بند" دستیار کلینتون رفت و به زبان انگلیسی از او پرسید؟ آیا سندی که او منتظر آن است را در دست دارد؟ (نامه تشکری از سوی پرزیدنت اوباما که در ازای آزادی دو گروگان آمریکایی، به پدرش وعده داده شده بود). این طرز برخورد نشان می‌داد او با طرف مقابل اش صمیمیتی ندارد و صرفا به دنبال معامله بود.

مرگ کیم جونگ ایل بر اثر حمله قلبی در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی کوچک‌ترین پسرش که هنوز ۲۰ ساله بود را در کانون توجهات قرار داد. با این وجود، از همان ابتدا خواهرش در کنار او بود و مرتبا او را در بازدید‌های رسمی از ارتش، پایگاه‌ها، کارخانه‌ها، موزه‌ها، مزارع، پرورشگاه‌ها و تاسیسات مونتاژ موشک‌های هسته‌ای همراهی کرده بود.

زمانی که کیم یو جونگ ۲۵ ساله بود، تصویرش که سوار با اسبی سفید بود به نمایش گذاشته شد. در کره شمالی این اسب‌ها نشانی از فرمانروایی سلسله کیم بودند. هدف از تصویر ارائه شده واضح بود: قرار بود نقش رسمی کیم یو جونگ گسترش یابد.

نشانه دیگری از اهمیت او در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی آشکار شد زمانی که او و کیم جونگ اون دوباره سوار بر اسب در رشته کوه پکتو با یکدیگر دیده شدند.

کیم یو جونگ در کلاس ۵۰ نفره‌ای که به طور اختصاصی برای او در دپارتمان سیاست و اقتصاد دانشگاه کیم ایل سونگ تشکیل شده بود شرکت کرد. جایی که همکلاسی‌هایش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا بودند. دوره‌ای شش ماهه در نظر گرفته شد تا او دانش خود را تقویت کند، اما این حضور راهی برای ملاقاتش با شوهر آینده‌اش نیز بود. او به خوبی با رایانه کار می‌کرد و به خوبی تایپ می‌کرد. گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر آن که او ازدواج کرده و دو فرزند دارد.

کیم یو جونگ تا اواخر ۲۰۱۴ میلادی اداره امور تبلیغاتی حکومت کره شمالی را برعهده داشت. در سال ۲۰۱۴ میلادی موجی ناگهانی و غیرمعمول از  لحن زبانی ناپسند از رسانه‌های کره شمالی پدیدار شد. مقالاتی در رسانه‌های دولتی منتشر شدند که مملو از توهین و نژادپرستی بودند. برای مثال خبرگزاری مرکزی کره شمالی "پارک گون هه" اولین رئیس جمهور منتخب زن کره جنوبی را هدف قرار داد و او را "دختر شرور" و "روسپی پیر کثیف" خوانده بود. در آن خبرگزاری با اشاره به استقبال گرم از اوباما در کره جنوبی اشاره شده بود که پارک شبیه یک "روسپی دمدمی مزاج" ظاهر شده که از مرد شیک خود می‌خواهد در حالی که با او رابطه جنسی برقرار می‌کند، به شخص دیگری آسیب برساند.

بلافاصله پس از آن رسانه‌های دولتی کره شمالی اوباما را "میمون سیاه شرور" نامیدند و افزودند: "او باید با گروهی از میمون‌ها در بزرگترین باغ وحش طبیعی آفریقا زندگی کند و خرده نان‌های پرتاب شده توسط تماشاگران را لیس بزند".

این نوع بازتاب اخبار نمی‌توانست بدون تایید مقام‌های عالی به خصوص کیم یو جونگ مدیر بخش تبلیغات کره شمالی صورت گیرد. او در ادامه وظیفه نظارت بر تصمیم گیری‌های روزانه در مورد مسائل کلیدی پرسنل، از جمله در ارتش را به عهده گرفت. از لحاظ نظری به جایگاهی رسیده بود که می‌توانست در این باره تصمیم بگیرد که چه افرادی تحت نظارت، تنزل رتبه، ترفیع، تنبیه و یا تبعید قرار گیرند و یا آن که در میدان شهر یا در یک استادیوم ورزشی پشت در‌های بسته اعدام شوند. او عملا به "معاون رهبر عزیز" تبدیل شده بود.

سپس کیم جونگ اون او را به مقامی عالی‌تر رساند. او در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهرش را به کمیسیون امور ایالتی بالاترین نهاد حاکمیتی منصوب کرد. هم چنین، او در ژانویه ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی نقش اصلی سخنگوی اصلی جنگ روسیه و اوکراین و پویایی‌های جنگ سرد را بر عهده گرفت.

کیم جونگ اون در ابتدا صرفا به دلیل حضور در مدرسه در سوئیس، توسط بسیاری به عنوان یک اصلاح‌طلب بالقوه در نظر گرفته شد. تصورات مشابهی در مورد خواهرش نیز وجود داشت. با این وجود، در داخل کره شمالی گفته می‌شود او دستور اعدام چند مقام بلندپایه دولتی را صادر کرده است صرفا بدان خاطر که "اعصاب اش را خرد کرده بودند". گفته می‌شود که او افراد ناخوشایند و خانواده‌هایشان را به اردوگاه‌های بازداشت و گولاگ‌ها و به زندگی مملو از کار اجباری، ضرب و شتم، شکنجه و جیره‌های گرسنگی تبعید کرده است.

گفته می‌شود که مردم عادی کره شمالی از او به عنوان "ملکه دواگر سیکسی" یاد می‌کنند که نام فرمانروای بیرحم آخرین سلسله امپراتوری چین بوده که برای نزدیک به ۵۰ سال در قدرت بود.

دفتری که کیم یو جونگ در اختیار دارد متعلق به رئیس دولت نیست، اما او تنها فردی از اطرافیان کیم جونگ اون است که می‌تواند هر زمانی که خواست به رهبر کشور دسترسی داشته باشد. در مورد مسائل مملکتی هیچ شخص دیگری به جز او به راحتی به رهبر کشور دسترسی ندارد. پاندمی این وضعیت را شدت بخشید و فشار برای ایجاد طرح جانشینی را افزایش داده است واقعیت آن است که کیم جونگ اون از وضعیت سلامت مطلوبی برخوردار نیست و مانند پدر و پدربزرگش از بیماری قلبی، دیابت و چاقی رنج می‌برد.

 

منبع: فرارو
دیدگاه