ظریف: ما در یک حدی مسئول بودیم؛ وقتی از ما نخواستند دیگر مسئولیت از ما رفع شد/ آن مسئولیت هم تلخ بود

ظریف در واکنش به هجمه های اخیر نسبت به وی، گفت: ما در یک حدی مسئول بودیم و وقتی از ما نخواستند دیگر مسئولیت از ما رفع شد. آن مسئولیت تلخ بود که روز اول هم در مجلس گفتم که من بار این مسئولیت را کاملاً احساس می‌کنم. این آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند، قیاس به نفس می‌کنند و همه مسایل را براساس امیال خود که حاضرند همه حقایق را زیر پا بگذارند برای اینکه بتوانند به مقامی برسند و جناح شان پیروز شوند. همین گوشه اتاق دانشگاه برای من کافی است .

 

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه ایران در یک فایل صوتی که بعد از واکنش ها به اظهارات او در کلاب هاوش، منتشر شده، گفت: من وقتی برای جلسه مراسم آقای سیدمحمود دعایی دعوت شدم تا وقتی که به جلسه وارد شدم، نمی‌دانستم می‌خواهم درخصوص چه موضوعی صحبت کنم. تا اینکه یک مطلبی را از یکی از دوستانم دریافت کردم که درباره نماز خواندن آقای دعای بر پیکر بسیار از متوفیان بود.

به ذهنم آمد که درخصوص آیه «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ» صحبت کنم؛ اتفاقاً مجری برنامه‌ها در میان آیات بسیاری که خواند، به همین آیه نیز اشاره کرد و من به قطعیت رسیدم که درباره همین موضوع صحبت کنم و همان لحظه یکسری از مطالب را در ذهنم پروراندم.

در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند​

آن چه استاد ازل گفت بگو می‌گویم

خدا شاهد است که وقتی پشت تریبون رفتم، با اینکه می‌دانستم می‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم، اما به طور دقیق بر موضوع و آیات مربوط به آن مسلط نبودم، بعضی آیاتی که خواندم اصلاً در ذهنم نبود و یک آیه را راجع به اینکه خدا شما را به وسیله مومنین حمایت می‌کند را قبلاً دیده بودم لذا آیه را پیدا کردم و به همین دلیل این آیه را از روی موبایلم خواندم و همین مبنا شد. من از قبل هیچ برنامه‌ای مبنی بر اینکه به این بحث‌ها ورود کنم، نداشتم.

یک نفر یک کامنتی گذاشت راجع به اینکه خودمان انتخاب کردیم، من از مدت‌ها قبل بحث «خودمان انتخاب کردیم» را در ذهنم می‌پروانم که یک جایی مطرح کنم، و با خود گفتم حالا که یک بار بحث آقای دعایی مطرح شده به جای اینکه من صبر کنم، الان این بحث را هم مطرح کنم. از طرف دیگر چند ماه پیش هم آقای تفرشی از من یک قولی گرفته بود که راجع به برجام صحبت کنم؛ لذا واقعاً هیچ برنامه‌ای پشت این قضیه نبود، نخواستم از دولت کنونی کار کسی را توجیه کند و نخواستم هم به کسی حمله کنم.

دفعه قبل من هر چه قسم جلاله خوردم که برنامه انتخاباتی ندارم، کسی باور نکرد، ولی باز هم تأکید می‌کنم که برنامه انتخاباتی ندارم و قصد هم ندارم این کار‌ها را کنم، آمادگی نمایندگی مجلس را ندارم و علاقه و آمادگی ورود به مسئولیت‌های جدی‌تر هم ندارم؛ لذا کل دوستانی که نگران شدند و نوشتند پروژه انتخاباتی است، کل انتخابات برای خودشان؛ مشکلات کشور را حل کنند ما مخلص آن‌ها هم هستیم.

همین گوشه اتاق دانشگاه برای من کافی است و از آن راضی هستم به شرطی که دوستان مملکت را اداره کنند حتی اگر نتوانند هم اداره کنند، من کاری نمی‌خواهم انجام دهم.

صلاح مملکت خویش خسروان دانند

ما در یک حدی مسئول بودیم و وقتی از ما نخواستند دیگر مسئولیت از ما رفع شد. آن مسئولیت تلخ بود که روز اول هم در مجلس گفتم که من بار این مسئولیت را کاملاً احساس می‌کنم.

این آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند، قیاس به نفس می‌کنند و همه مسایل را براساس امیال خود که حاضرند همه حقایق را زیر پا بگذارند برای اینکه بتوانند به مقامی برسند و جناح شان پیروز شوند.

من و همصحبتیِ اهلِ ریا دورَم باد

از گرانانِ جهان، رَطلِ گران ما را بس

بنشین بر لبِ جوی و گذرِ عمر ببین

کاین اشارت ز جهانِ گذران، ما را بس

 

دیدگاه