وزیر خارجه چین: روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۹ است

وزیر خارجه چین پس از دیدار امروز با همتای آمریکایی‌اش در پکن گفت که روابط دو کشور در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۷۹ است.

 

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین کانگ وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با بلینکن خواسته‌های روشنی را در مورد موضوع تایوان و سایر منافع اصلی چین مطرح کرد.

در این بیانیه آمده است: کانگ در این دیدار به وضوح نگرانی‌های کشورش را در مورد منافع اصلی این کشور از جمله تایوان ابراز کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزیر امور خارجه به بلینکن گفت که تایوان مهمترین و جدی ترین موضوع در روابط دو کشور است.

وزارت امور خارجه چین تأکید کرد که طرف چینی از بلینکن خواست تا به اصل چین واحد پایبند باشد و از استقلال تایوان حمایت نکند.

در همین ارتباط، رسانه‌های رسمی چین نوشتند که وزیر امور خارجه چین به بلینکن از تعهد پکن به روابط سازنده و با ثبات با واشنگتن اطمینان داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار چین کانگ گفت: من با همتای چینی خود در مورد چگونگی مدیریت مسئولانه روابط بین دو کشور از طریق کانال های باز ارتباط بحث کردم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر امور خارجه بلینکن امروز در پکن با همتای چینی خود گفتگوهای صریح، عینی و سازنده داشت.

در این بیانیه آمده است: بلینکن موضوعات نگران کننده و همچنین فرصت‌هایی برای همکاری در مورد مسائل مشترک با چین را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده تأکید کرد که بلینکن از همتای چینی خود برای ادامه این مذاکرات، به واشنگتن دعوت کرد.

 

دیدگاه