معمای عکس جنجالی رییس جمهور آمریکا حل شد!

انتشار تصاویری از صورت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با نشانه‌هایی از رد ماسک روی صورت او در صبح چهارشنبه (به وقت محلی)، کاخ سفید را به ارائه توضیحاتی در این‌باره مجبور کرد.​

کاخ سفید شامگاه گفت بایدن به‌تازگی از دستگاه «فشار جریان هوای همواره مثبت» یا (CPAP) برای رفع مشکل «وقفه تنفسی در خواب» (آپنه خواب) استفاده می‌کند.

آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب، یک اختلال شایع در زمان خوابیدن است که با قطع کوتاه تنفس در طول خواب مشخص می‌شود.

«اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید در این‌باره توضیح داد: «از سال ۲۰۰۸، رئیس جمهور [بایدن]درباره آپنه خواب در چکاپ‌های پزشکی کامل خود صحبت کرده بود. او شب گذشته از دستگاه سیپاپ استفاده کرد که برای افرادی با این مشکل، رایج است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یکی دیگر از مقامات کاخ سفید نیز اظهار داشت بایدن در هفته‌های اخیر استفاده از دستگاه کمک تنفسی را برای بهبود کیفیت خواب خود آغاز کرده است.

بایدن صبح چهارشنبه با نشانه‌هایی روی صورتش مقابل خبرنگاران حاضر شد که نشان می‌داد او طی ساعات قبل آن، نوعی بند پهن به صورتش بسته بود. ماسک دستگاه‌های کمک‌تنفسی سیپاپ معمولا توسط یک بند محکم روی صورت نگه داشته می‌شوند.

تحقیقات پزشکی نشان داده که بدون درمان آپنه خواب، شخص ممکن است دچار فراموشی، خستگی و خواب آلودگی شود و در نهایت به دلیل فشار قابل توجهی که می‌تواند بر قلب وارد کند، منجر به بیماری قلبی عروقی نیز شود.

 

 

منبع: فارس
دیدگاه