قالیباف: مشخص شده ۳۲ دستگاه که اعتبار می‌گیرند تا در حوزه حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند

قالیباف اظهار داشت: در مسئله حجاب، از ابعاد مختلف مانند بُعد شرعی، قانونی، اجتماعی و فلسفی وظیفه داریم. معتقدم جنبه هویتی حجاب مهم‌تر از چهار بُعد دیگر آن است. جنس این کار نیز ایجابی است. در گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس مشخص شد ۳۲ دستگاه، که اعتبار می‌گیرند تا در حوزه حجاب کار کنند، کوتاهی کرده‌اند.

 

به گزارش جهان مانا ، اهم اظهارات رییس مجلس یازدهم در دیدار با جمعی از اعضای سپاه پاسداران را به نقل از مهر می خوانید:

  • باید دقت کنیم در این میدان دوقطبی‌سازی ایجاد نکنیم. مردم را مقابل هم قرار ندهیم که این کار خواسته دشمن است. در لایحه حجاب، تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل‌اجراست تا جلوی هنجارشکنی‌ها را در این زمینه بگیریم.
  • مجلس یازدهم قانون مالیات بر سوداگری را تصویب کرد و مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.
  •  وقتی به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ایشان به شاخص‌ها نگاه می‌کنند و به برآیند خروجی عملکرد مجلس توجه دارند. گاهی نگاه ما به مصداق‌هاست. مثلاً یک آقایی یک حرفی در مجلس زده یا مرتکب خطایی شده و این خطا را به حساب تمام مجلس می‌گذاریم. مشخص است این دو شاخص در قضاوت کاملاً باهم متفاوت است.
  • ما نمی‌توانیم عمل یک یا چند نفر را در یک مجموعه ۲۹۰ نفری به حساب برآِیند عملکرد کل مجلس بگذاریم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.
  • مهم‌ترین وظیفه مجلس قانون‌گذاری است. مأموریت اصلی مجلس قانون‌گذاری است. در هر کجا که بودم، سعی کردم ارتباط با مردم را قطع نکنم. همیشه بعد از سخنرانی‌ها می‌مانم تا صحبت‌های مردم را بشنوم. مردم می‌گویند شما در مجلس چه کردید؟ وضع قانون که نشد کار! بگویید برای معیشت چه کردید. باید در نظر گرفت وظیفه من به‌عنوان نماینده مردم اجرای قانون نیست.
  • یکی از قانون‌های مهمی که در مجلس تصویب شد، که پیش‌تر چند بار آمده بود و تصویب نشده بود، زیرا مخالفان این قانون صدای بسیار بلندی دارند، قانون مالیات بر سوداگری است. در مجلس یازدهم، مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.
دیدگاه