حمله روزنامه دولت به قوه قضاییه در پی ابطال حکم انتصاب معاون رییسی: سیاسی است!/ بگویید طبری کجاست؟

روزنامه ایران رای دیوان عدالت اداری درباره ابطال حکم انتصاب معاون رئیس‌جمهور را دارای شائبه‌های سیاسی دانست

 

این روزنامه در مطلبی با عنوان «رای بهت‌آور دیوان عدالت اداری» نوشت:

« چرا دیوان به اصول مصرح قانون اساسی که بارها از سوی نمایندگان دولت در جلسات دفاعیه به آنها اشاره شده، توجهی نکرده است. زیرا انتصاب میثم لطیفی بر اساس قانون اساسی جزو اختیارات رئیس‌جمهور بوده است، در حالی که حیطه فعالیت و صدور رأی دیوان عدالت اداری، قوانین موضوعه است.

از این رو، سؤال این است که دیوان عدالت اداری، فراتر از قوانین موضوعه حرکت کرده و اصول قانون اساسی در زمینه اختیارات رئیس‌جمهور را محدود کرده است؟» 

در بخش دیگری از مطلب این روزنامه آمده است: «در نهایت باید گفت که این رأی پرحاشیه دیوان عدالت اداری قطعاً از مجاری قانونی دنبال خواهد شد تا عدالت آسیب نبیند و رویه دولت سیزدهم این بوده است که از حاشیه سازی‌ها دوری کند و همچنان که رهبر معظم انقلاب بار‌ها و به کرات گفتند قوا باید با همدلی و به دور از حاشیه سازی کار‌ها را پیش ببرند. اما افکار عمومی و اصحاب رسانه طی روز‌های اخیر از قوه قضائیه یک مطالبه و سؤال جدی داشتند و آن این بود که اکبر طبری کجاست؟ چرا طبری با آن جرایم و فساد بزرگ اقتصادی آزاد شده است؟ اینکه قوه قضائیه با فساد داخل برخورد‌ می‌کند و در همین اواخر خبری منتشر شد که دادستان یکی از شهر‌های شمالی بازداشت شده، خوب است، اما نباید این شائبه به وجود بیاید که ابطال حکم انتصاب معاون رئیس جمهور برای این است که تصویرسازی شود قوه قضائیه علاوه بر فساد داخل با فساد بیرون از قوه هم برخورد کرده است! ضمن اینکه در انتصاب معاون رئیس جمهور، هیچ فسادی صورت نگرفته است.

مسأله این است که همچنان مطالبه مردم برخورد با فساد در هر سطحی است و قصه پرغصه اکبر طبری نباید با انتشار برخی اخبار و اقدامات به حاشیه رود. مردم منتظر رأی نهایی اکبر طبری هستند.»

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار