موضع متضاد روزنامه سپاه و روزنامه کیهان درباره رنگ حجاب

در شرایطی که روزنامه کیهان در شماره روزگذشته خود در مصاحبه با یک دین پژوه رنگ مشکی برای حجاب را به دوره نخست وزیر میرحسین موسوی نسبت داده و آن را دستور اسلام ندانسته بود، روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در همین روز تغییر رنگ حجاب را به دشمن نسبت داد.

روز گذشته روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فروغ نیلچی‌زاده، کارشناس حوزه زنان و دین پژوه تلویحا از رنگ مشکی برای حجاب انتقاد کرده و تحمیل آن را به دوره نخست وزیر مهندس میرحسین موسوی نسبت داده بود. این در حالی است که  در همین روز، روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح چادر رنگی را اقدام دشمن برای کمرنگ کردن حجاب دانست.

روزنامه کیهان: مشکی رنگ اسلامی نیست

روزنامه کیهان دیروز از قول نیلچی‌زاده درباره اینکه آیا تاکید بر «قانون بودن حجاب» نافی حق آزادی پوشش بانوان است، نوشت: «مشکل ما در قضیه حجاب در کشور ناشی از افراط و تفریط در برهه‌های گوناگون است. مثلاً ما در دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، رنگ‌های تیره به عنوان رنگ‌های اسلامی مطرح می‌گردند. در حالی که اینها اگرچه رنگ حجاب محسوب می‌شوند اما رنگ‌های اسلامی نیستند.»

روزنامه جوان: تغییر رنگ چادر، برنامه دشمن برای کمرنگ سازی حجاب است

در همین روز نیز روزنامه جوان نوشت: اولین برنامه دشمن در قالب جنگ شناختی کمرنگ‌سازی حجاب است که سابقه آن به سال‌های اولیه دهه ۷۰ باز می‌گردد. ابتدا چنین القا می‌شد که حجاب فقط چادر نیست و در گام دوم به سراغ تغییر رنگ چادر ایرانی رفتند تا این نماد اسلامی و پرچم عفت را از سر زن ایرانی بردارند.

روزنامه جوان چادر رنگی را برنامه دشمن برای کمرنگ‌سازی حجاب دانست و نوشت: وجود حجاب بر سر زنان حکایت از سلامت ریشه‌های خانواده می‌کند.بنابراین، اولین برنامه دشمن در قالب جنگ شناختی کمرنگ‌سازی حجاب است که سابقه آن به سال‌های اولیه دهه ۷۰ باز می‌گردد. ابتدا چنین القا می‌شد که حجاب فقط چادر نیست و در گام دوم به سراغ تغییر رنگ چادر ایرانی رفتند تا این نماد اسلامی و پرچم عفت را از سر زن ایرانی بردارند. در گام‌های بعدی چادر مزاحم و عریانی به عنوان زیبایی قلمداد شد.

این روزنامه سپس نوشت: دشمنان ملت ایران تضعیف کانون خانواده را با شگرد‌های پیچیده‌ای در دستور کار جنگ شناختی خود قرار داده و با القای گزاره‌هایی چون «حجاب فقط چادر نیست»، «رنگ سیاه سبب دلمردگی آدمی و جامعه می‌گردد» و «عفاف و حیا ربطی به حجاب و پوشش ندارد» سعی می‌کنند تا از شکل‌گیری خانواده در کشور جلوگیری به عمل آورند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار