عراقچی: هیچ‌کس موضع روس‌ها درباره جزایر سه گانه را قبول ندارد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به حمایت روسیه از بیانیه ضد ایرانی کشورعای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه گفت: جای تعجب دارد که با وجود همکاری‌های نزدیک در مسایل دیگر، چرا در اینجا چنین حرکتی انجام می‌شود؟

 

 

سیدعباس عراقچی درباره بیانیه اخیر روسیه درباره جزایر سه گانه گفت: هیچ کس این موضع روس‌ها را قبول ندارد و به واقع این موضع جای تعجب دارد در حالی که در مسایل دیگر همکاری‌های نزدیک وجود دارد، چرا در اینجا چنین حرکتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به نظرم وزارت خارجه خوب برخورد کرد و صحبت آقای امیرعبداللهیان در مخالفت با جنگ در اوکراین و حمایت از تمامیت ارضی این کشور هم خوب بود.

روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیر خود در مسکو در بیانیه‌ای مشترک خواهان «ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند.

در بیانیه صادره از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه آمده است: «وزیران خارجه از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز، از جمله ابتکارات امارات متحده عربی و کوشش‌های این کشور در دستیابی به راه‌حلی صلح‌آمیز در مورد موضوع جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکرات دوجانبه با دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید می‌کنند.»

 

منبع: ايسنا
دیدگاه