سوئد: روسیه در موضوع اهانت به قرآن عملیات انتشار اخبار جعلی راه انداخته است

سوئد، روسیه را به سوءاستفاده از شرایط بوجود آمده بعد از اقدام اهانت آمیز علیه قرآن متهم کرده است.

رویترز، وزیر دفاع غیرنظامی سوئد گفت: سوئد هدف یک کمپین اطلاعات نادرست از سوی بازیگران تحت حمایت روسیه است که قصد دارد به وجهه کشور کاندیدای عضویت در ناتو صدمه بزنند. روسیه قصد دارد با تخریب روابط سوئد با کشورهای اسلامی راه ما برای پیوستن به ناتو را سخت کند.

 

ماه گذشته یک فرد عراقی الاصل نسخه ای از قرآن کریم را آتش زد و با این اهانت موجی از خشم را در میان مسلمانان جهان برانگیخت. سوئد خود این اقدام را محکوم کرده و می گوید به دنبال تصویب قوانینی برای جلوگیری از تکرار آن است.

کارل اسکار بوهلین، وزیر دفاع غیرنظایم سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: سوئد هدف یک کمپین اطلاعات نادرست است که توسط بازیگران دولتی و دولتی با هدف آسیب رساندن به منافع سوئد و شهروندان سوئدی حمایت می شود. وی روسیه را به تلاش برای سوءاستفاده از شرایط بوجود آمده بعد از اهانت به قرآن کریم و سخت تر شدن روابط این کشور با ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی متهم کرد.

این وزیر سوئدی افزود: ما می‌توانیم ببینیم که بازیگران مورد حمایت روسیه چگونه اظهارات نادرستی مانند اینکه دولت سوئد پشت هتک حرمت کتاب مقدس است، تقویت می‌کنند. اما واضح است که این یک ادعای نادرست است.

 

منبع: شفقنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار