وزیر کشور:با مروجین برهنگی برخورد می‌شود/ از برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای محرم جلوگیری شد

وزیر کشور گفت: با عاملین ترویج برهنگی برخورد می‌شود.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره لزوم رعایت هنجارهای اجتماعی اظهار کرد: همه باید این هنجارها را رعایت کنند و کسی برای تئوریزه کردن برهنگی و تقویت کسانی که ترویج برهنگی می‌کنند، تلاش نکند. ما به هیچ وجه این موارد را قبول نمی‌کنیم و دستگاه‌های مسئول حتما برخورد می کنند. عده‌ای محدود و معدود تلاش می کنند این برهنگی را در کشور ترویج کنند که نه با قانون و نه اصول اخلاقی و انسانی و نه با هنجارهای اجتماعی نمی‌سازد و با عاملینش برخورد می شود. کسانی هم که دیگران را به این موارد تشویق می‌کنند، به عنوان ترویج ‌کنندگان ایستادگی در برابر قانون شناخته شده و با آنها برخورد می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت امنیتی کشور، گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی با قدرت حاضر هستند و جریان‌های تروریستی مقابله کرده و آنها را دستگیر می‌کنند. تروریست‌ها برنامه ریزی زیادی برای دهه اول محرم داشتند تا تعدی داشته باشند ولی جلوی آنها گرفته شد. در کشور ما امنیت خیلی خوبی داریم.

وحیدی همچنین درباره اقدامات دولت برای تامین آب شرب مردم سیستان و بلوچستان، گفت: اقداماتی از جمله حفر چاه ژرف یا شیرین کردن آب و انتقال دادن آب در حال انجام است. مشکل آب هیرمند هم که حل نشده ولی دولت با همه ظرفیت در حال حل کردن این مشکل است. مشکل کم آبی به صورت جدی در این استان وجود دارد و من دو یا سه ماه قبل به این استان رفتم تاکنون هفت یا هشت بار به این منطقه رفته‌ام. وزیر نیرو چند دفعه رفته است وتصمیم‌گیری هایی شده و کارهای مختلف در دست اجراست وکارهای مهمی انجام شده که اگر انجام نمی‌شد، مشکلات بیشتری داشتیم البته برخی اقدامات هم زمان ‌بر است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل مربوط به حق آبه ایران از هیرمند است ولی طرح‌های مخالفی هم در داخل کشور انجام شده یا در حال انجام است. هیات حاکمه افغانستان باید تکلیف خود را درباره حق آبه ایران انجام دهند. این مشکل از ماه‌خای قبل در دست اجراست. تانکرهای آب در حال آبرسانی هستند اما مشکل کمبود آب وجود دارد.

وحیدی همچنین با بیان این‌که « از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد ثبت نام اولیه انتخابات انجام می‌شود»، تصریح کرد: اگر کسی در این مرحله شرکت نکند، فرصت ثبت‌نام در انتخابات را از دست می دهد بنابراین به داوطلبان توصیه می کنیم ثبت نام خود را انجام دهند.

وی درباره آخرین اقدام برای مراسم اربعین امسال، گفت: دیداری با وزیر کشور عراق داشته‌ام و وضعیت مرزها و اقدامات کشور عراق بررسی شد. برای توسعه دروازه‌های ورودی، گذرنامه، توسعه سایبان‌ها، نیازمندی های اب و یخ، استقرار هلال احمر و اورژانس و بالگردها در مرزها صحبت شده و توافقات خوبی انجام شده است. با موکب داران جلسه داشته ایم  و نیازمندی‌های آنها بررسی شد و کارها با روال خوبی انجام شد.

وحیدی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حمله‌کننده به آمر به معروف در شیراز اظهار کرد: آن فرد بازداشت شده و در بازداشت به اقدامات او رسیدگی می شود.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا تعطیلی‌ها به علت گرما ادامه خواهد یافت، گفت: ان‌شالله که گرما ادامه پیدا نکند و نیاز به ادامه تعطیلی نباشد.

وی همچنین درباره احتمال جابجایی معاون سیاسی خود به درخواست برخی نمایندگان مجلس اظهار کرد: دولت به دنبال حداکثر تفاهم با مجلس است و در جهت هماهنگی با قوا حرکت می کنیم.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه