مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

در خوزستان احشام آب ندارند ولی در قشم انسان‌ها!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اینجا انسان‌ها آب ندارند. در وضعیت اسفناکی هستیم از لحاظ آب، اصلا قابل تعریف نیست. هیچ توجیحی هم ندارند.

عادل پیغامی با بیان اینکه « مایه شرمساری مطلق است که آب مردم را نتوانستیم تامین کنیم» ؛ افزود: به من گفتند سیاه نمایی نکن؛ گفتم این سیاه نمایی نیست، سیاه رونمایی است؛ از یک سیاهی موجود رونمایی می‌کنم. مسئله آب را رها نخواهیم کرد.

اهم اظهارات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را میخوانید: 

  • مردم واقعا در عذاب هستند. منزلی که من در یکی از روستا‌های قشم ساکن هستم ۶۰ روز یکبار آب لوله کشی‌اش وصل می‌شود. در وضعیت فوق تنشی هستیم. خیلی بدتر از سیستان که سروصدا کردند و خیلی بدتر از خوزستان که احشامشان آب نداشتند.
  • روی کاغذ مشخص است که قشم چه میزان آب و آب شیرین کن لازم دارد؛ اما وضعیت، الان تبدیل به یک تسلسل باطل شده. جلسه‌ای درباره آب گذاشتیم و عده‌ای هم ناراحت شدند؛ برخی گفتند دولت گفته است نباید چنین گفت و گویی در فضای رسانه انجام شود؛ جواب دادم که نماینده دولت من هستم، من باید به عنوان نماینده دولت پاسخگو باشم».
  • قشم به جهت تولید آب مشکلی ندارد و مشکل اصلی نبود خریدار و خرید تضمینی است، منطقه آزاد یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است؛ اگر یک لیتر آب تولید کند از اعتبار این سازمان بوده و نه هیچ ردیف بودجه‌ دولتی؛ از طرفی اما کنتور آب را در خارج از شهر قشم آبفا می‌خواند و پول آب مردم را آبفا دریافت می‌کند و همینطور بودجه‌های دولتی را؛ پس باید آب جزیره را تامین کند. آبفا اما متاسفانه به جهت عدم پیگیری‌ مطلوب، به آن بودجه خوبی اختصاص داده نشده و از جانب دیگر از بخش خصوصی تولید کننده آب، آب خریداری نمی‌کند. از منطقه آزاد هم خریداری نمی‌کند چون قانون این موضوع را ممنوع کرده است. حال طی نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست حل این موضوع را مطالبه کردیم».
  •  «وزارت نیرو باید پاسخ دهد که چرا بودجه برای خرید آب نمی‌دهد؟ این مطالبه را باید باهم انجام دهیم. هر ماه، یک نامه در رابطه با مسئله آب به ریاست جمهور ارسال کرده‌ام».
  • وی با بیان اینکه مردم هنوز تشنه‌اند و مسئله حل نشده است، این تابستان به طور واقعی مردم در شرایطی قرار گرفتند که مایه شرمساری بنده است.
دیدگاه