رسانه‌های اصولگرا تیتر «پرونده روحانی» زدند! / تحریف سخنان سخنگوی قوه قضاییه درباره رئیس‌جمهور پیشین

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در خالی برگزار شد که برخی خبرگزاری‌های اصولگرا یک جناح با تحریف سخنان وی درباره رئیس جمهور پیشین ایران، تیتر خلاف‌واقع زدند.

در این نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در رابطه با تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی و همچنین مداخلات در حوزه بورس،پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر؟ پاسخ داد: «با توجه به اینکه ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، چنانچه پرونده‌ای هم برای ایشان تشکیل شده باشد یا پرونده‌هایی که اشاره می‌فرمایید تشکیل شده، در مرجعی تحت عنوان دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده، صرف‌نظر از صحت و سقم قضیه، مرجع مورد نظر باید پاسخگوی مطالبه شما باشد. اگر نکته یا مطلبی دارید بایستی از مرجع صالح استعلام کنید، آنها در مقام اظهارنظر نسبت به موضوع هستند.»

درواقع، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ خود، تاکید دارد «صرف نظر از صحت و سقم قضیه»، بنابراین، تشکیل پرونده قضایی برای رئیس جمهور سابق را تایید نکرده و افزود،«چنانچه» چنین اتهامی مطرح باشد باید در دادستانی ویژه روحانیت بررسی شود و پاسخ این سوال را «استعلام» و پیگیری از این دادستانی ارجاع داد اما برخی خبرگزاری های با تحریف سخنان ستایشی ، خبر را با تیترهایی مانند «تشکیل پرونده برای حسن روحانی» و «تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت» منتشر و اطلاع رسانی کردند.

لازم به ذکر است، «میزان»، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه در متن گزارش مفصل این نشست، هیچ اشاره‌ای به این سوال و پاسخ نکرده است .

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار